Σύμφωνα με το Jane’s IHS, η Γαλλία εξετάζει επί του παρόντος να αυξήσει το αριθμό των αρμάτων που θα εκσυγχρονιστούν και διατηρηθούν σε υπηρεσία με τον Γαλλικό Στρατό ως τα 25, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό τους στα 225 άρματα μάχης Leclerc.
Η αρχική σύμβαση για το πρόγραμμα Scorpion ανακοινώθηκε από την γαλλική κρατική βιομηχανία Nexter (γνωστή ως GIAT) την 12 Μαρτίου 2015. Τότε παραγγέλθηκε ο εκσυγχρονισμός 200 αρμάτων μάχης και 18 τεθωρακισμένων οχημάτων περισυλλογής Leclerc DCL για το ποσό περίπου των 330 εκατομμυρίων ευρώ (€), (ή περίπου 1,51 εκατ. € για κάθε όχημα). Αρχικά η Nexter εξέλιξε και κατασκεύασε το άρμα μάχης Leclerc για τον Γαλλικό Στρατό όπως επίσης και ως εξαγωγική έκδοση με το συγκρότημα ισχύος του γερμανικού MTU για τον Στρατό των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το αναβαθμισμένο Leclerc θα διαθέτει το “Standard F1”. Αρχικά το πρόγραμμα Scorpion/Leclerc Standard F1 ανακοινώθηκε το 2013, όταν η προμήθεια του αναμενόταν για το 2018. Στην ανακοίνωση τύπου, ωστόσο η Nexter αναφέρει ότι η παράδοση θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2020.
Η Nexter ισχυρίζεται ότι το πρόγραμμα Scorpion “αποσκοπεί στην διατήρηση της εν λόγω ικανότητας και μετά το 2040”, η οποία διαφαίνεται ένας πολύ αισιόδοξος υπολογισμός της επιχειρησιακής ζωής του Leclerc, δεδομένου ότι ως γνωστόν ότι η Γαλλία εξελίσσει το νέο άρμα MGCS μαζί με την Γερμανία, το οποίο αναμένεται να εισέλθει σε υπηρεσία το 2030 με 2035.
Το πρόγραμμα Scorpion προσθέτει νέο σύστημα επικοινωνίας (το επονομαζόμενο CONTACT σύμφωνα με την Nexter), το σύστημα διαχείρισης μάχης και σύστημα διοίκησης του Scorpion και αναβαθμισμένη θωράκιση με την χρήση διασυνδέσεων, δίνοντας τη δυνατότητα στο Leclerc να δεχθεί διαφορετικά πακέτα θωράκισης για την προστασία του από νέες απειλές, όπως οι αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί μηχανισμοί (IED).
Τα νέα καλύμματα προστασίας (πράσινο) καλύπτουν μόνο τον πλευρικό και οπίσθιο τομέα του σκάφους του άρματος. Φαίνονται παρόμοια ή ακόμη και ταυτόσημα με αυτά του Leclerc AZUR (Action en Zone Urbaine) που παρουσιάστηκε το 2006. Τα δύο τρίτα του μετωπικού τόξου της νέας θωράκισης που φαίνεται πως είναι πλάκες εκρηκτικής θωράκισης (είτε NERA ή ERA) – αυτή καλύπτει ολόκληρο το διαμέρισμά του πληρώματος. Ο οπίσθιος τομέας του σκάφους και πύργου είναι προστατευμένος μόνο από θωράκιση τύπου γρίλιας.
Τέσσερις κόφτες καλωδίων και ένας νέος τηλεχειριζόμενος οπλικός σταθμός (RWS), (καφέ) έχουν προστεθεί στο άρμα, δυο τοποθετημένοι στην οροφή του πύργου και δυο στο σκάφος Επίσης ο αριθμός των εκτοξευτών καπνογόνων GALIX (κίτρινο) έχει αυξηθεί δραματικά – από 12 στους 24. Δυο σειρές των τεσσάρων εκτοξευτών καπνογόνων είναι τοποθετημένες στο μπροστινό μέρος του πύργου, ενώ οι αρχικοί εκτοξευτές GALIX έχουν αυξηθεί (από 6 σε 10 καπνογόνα το καθένα). Αισθητήρες προειδοποίησης LASER (κόκκινο) έχουν επίσης τοποθετηθεί στο άρμα, οι οποίοι, θεωρητικά, μπορούν να λειτουργήσουν μαζί με το σύστημα GALIX σαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα αντιμέτρων (softkill). Το Leclerc Standard F1 είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα σύστημα εγγύς επιτήρησης (πορτοκαλί), αποτελούμενο από τρία συστήματα καμερών/αισθητήρων τοποθετημένα στα πλευρά και πίσω μέρος του πύργου.
Τέσσερις κόφτες καλωδίων και ένας νέος τηλεχειριζόμενος οπλικός σταθμός (RWS), (καφέ) έχουν προστεθεί στο άρμα, δυο τοποθετημένοι στην οροφή του πύργου και δυο στο σκάφος Επίσης ο αριθμός των εκτοξευτών καπνογόνων GALIX (κίτρινο) έχει αυξηθεί δραματικά – από 12 στους 24. Δυο σειρές των τεσσάρων εκτοξευτών καπνογόνων είναι τοποθετημένες στο μπροστινό μέρος του πύργου, ενώ οι αρχικοί εκτοξευτές GALIX έχουν αυξηθεί (από 6 σε 10 καπνογόνα το καθένα). Αισθητήρες προειδοποίησης LASER (κόκκινο) έχουν επίσης τοποθετηθεί στο άρμα, οι οποίοι, θεωρητικά, μπορούν να λειτουργήσουν μαζί με το σύστημα GALIX σαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα αντιμέτρων (softkill). Το Leclerc Standard F1 είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα σύστημα εγγύς επιτήρησης (πορτοκαλί), αποτελούμενο από τρία συστήματα καμερών/αισθητήρων τοποθετημένα στα πλευρά και πίσω μέρος του πύργου.
Στο τέλος θα πρέπει να αναρωτηθούμε για τον εκσυχρονισμό του Leclerc και τις αποφάσεις της Γαλλικής Κυβέρνησης. Ενώ Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ανακοινώσει μελλοντικές αναβαθμίσεις στα αντίστοιχα άρματα μάχης που σχετίζονται άμεσα με την εμφάνιση του άρματος μάχης Armata T-14 και την επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ NATO και Ρωσίας, ο Γαλλικός Στρατός φαίνεται να αναβαθμίζει τα άρματα του για τους πολέμους του παρελθόντος. Μην με παρεξηγείτε, πολύ πιθανόν να δούμε πολλές ασύμμετρες μάχες και αστικές επιχειρήσεις στο άμεσο μέλλον, αλλά αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκην και το κέντρο βάρους των εκσυγχρονισμών των αρμάτων μάχης του μέλλοντος.
Μπορεί η μετωπική θωράκιση του άρματος μάχης Leclerc να επιβιώσει από ενα πλήγμα του νέου διατρητικού σταθεροποιημένου με πτερύγια βλήματος (APFSDS) των 125 χιλιοστών από το υψηλής πίεσης πυροβόλο άρματος 2A82-Μ1 του Armata ή του πυροβόλου 2A83 των 125 χιλ., το οποίο ίσως να χρησιμοποιηθεί στην τελική έκδοση μαζικής παραγωγής του Armata; Ενώ ήταν ακόμη πρωτότυπο, στις δοκιμές της Σουηδίας το 1993, το Leclerc θεωρήθηκε ότι έχει την πιο αδύναμη θωράκιση. Σίγουρα, το σημερινό Leclerc των τελευταίων πακέτων παράγωγης είναι αρκετά βαρύτερο (~3 τόνους) από ότι οι πρώιμες εκδόσεις χαμηλού ρυθμού παραγωγής, αλλά το παλιό Leclerc στη Σουηδία ήταν εξοπλισμένο με στοιχειά επιπρόσθετης θωράκισης που αναπτύχθηκαν απο την IBD και Åkers Krutbruk … οπότε υπάρχει ένας λόγος για να αμφιβάλλουμε.
Επίσης υπάρχουν επίσης θέματα με το κυρίως όπλο. Η Γερμανία ανακοίνωσε οτι εξελίσσει πυροβόλα/πυρομαχικά βελτιωμένης επίδοσης για το Leopard 2 και ένα μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα εκσυχρονισμού των 130 χιλ. Πόσο καλά αποδίδει το ελαφρά μικρότερο L/52 πυροβόλο του Leclerc εναντίον ενός άρματος Armata που χρησιμοποιεί ένα ελαφρά μικρότερο/παλαιότερο πυρομαχικό; Φαίνεται ότι δεν υπάρχουν πολλοί λόγοι για να υποθέσουμε οτι το Leclerc έχει προσαρμοστεί για να νικήσει ένα άρμα T-14 από αυτή τη συγκεκριμένη πλευρά. Το Leclerc χρειάζεται επιπρόσθετους εκσυγχρονισμούς στο μέλλον για να παραμείνει ανταγωνιστικό ως το 2030/2040.
Η έκδοση του Leclerc που προτάθηκε στην Τουρκία – κατά την εποχή που ο Τουρκικός Στρατός αναζητούσε ένα νέο άρμα που θα κατασκευάζεται στην Τουρκία κατά το 2005/2007 (στο τέλος επιλέχθηκε το K2 για να γίνει η βάση του άρματος Altay)- φαίνεται να είναι πανομοιότυποι με τον εν λόγω εκσυχρονισμό Scorpion, παρά τη διαφορά των περίπου 10 ετών. Η διαμόρφωση της θωράκισης του Leclerc Standard F1 χρησιμοποιείται ήδη από τα άρματα μάχης των ΗΑΕ σε επιχειρήσεις. Στην εκδοσή της γαλλικής κλίμακας, το σύστημα GALIX έχει δεχθεί επιπρόσθετο εκτοξευτή (άλλα υπολείπεται τις δυο σειρές στο εμπρόσθιο μέρος του πύργου). Η θωράκιση αναβαθμίστηκε με ένα παρόμοιο τρόπο, προειδοποιήτες LASER και ένα σύστημα αντιμέτρων ενεργής προστασίας (με παρεμβολέα IR/UV στην οροφή του πύργου) προστέθηκε επίσης. Εδώ είναι που θα εστιάσω, ότι η Γαλλία αποκοιμήθηκε λίγο όταν επρόκειτο να εκσυγχρονίσει το Leclerc στις τελευταίες εκδόσεις.
Απόδοση/Μετάφραση απο το below-the-turret-ring.blogspot.de για την «Προέλαση.»
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2016/03/05/%CE%B7-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%83%CF%85%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C-%CF%84%CE%BF/#more-38204
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου