Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016

Νέα υλικοτεχνική ενίσχυση για τους βατραχανθρώπους του Π.Ν

Στις 23 Φεβρουαρίου 2016 με αποκλειστικό άρθρο μας, είχαμε αναφέρει την προοπτική απόκτησης νέων σκαφών ανορθοδόξου πολέμου για τις ανάγκες της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών.

Το defence news.gr πρώτο είχε αναφέρει σε δημοσιεύμα του με τίτλο "Αποκλειστικό: Ενισχύεται ο στόλος Σκαφών Ανορθοδόξου Πολέμου της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών" ότι επίκειται η απόκτηση δύο νέων σκαφών τύπου "ΩΚΥΑΛΟΣ" εμφανώς βελτιωμένων σε σχέση με το πρώτο σκάφος. Συγκεκριμένα, είχαμε αναφέρει: "Πλέον βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο συζητήσεις για την προμήθεια δύο σκαφών ανορθοδόξου πολέμου τύπου "ΩΚΥΑΛΟΣ 2". Η κατακύρωση της απόκτησης σε πρώτη φάση ενός και εκ των υστέρων και ακόμα ένα είναι θέμα που θα λυθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Πλέον όμως αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών θα αποκτήσει τον βελτιωμένο "ΩΚΥΑΛΟ 2".

Σήμερα οι συζητήσεις είναι σε εξαιρετικό επίπεδο και είναι ζήτημα ημερών να πέσουν οι υπογραφές μεταξύ δωρητή και κατασκευάστριας εταιρείας, της EMAL – Ν. Μπουλελάκης ΑΕΒΕ. Το πρώτο σκάφος υπολόγιζεται να παραδοθεί στη Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών τον χειμώνα του 2017 ή αρχές της άνοιξης του 2017. Η κατασκευή θα ξεκινήσει στα μέσα Φθινοπώρου. Πρόκειται για σκάφη με βασικό υλικό κατασκευής το αλουμίνιο, τα οποία λόγω των χαρακτηριστικών και του εξοπλισμού που δύναται να φέρουν, μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν ως σκάφη υψηλής ταχύτητας. Ο Ωκύαλος Οpen 14 ή Closed 12 θα μπορεί να εκτελεί αποστολές διείσδυσης, απαγκίστρωσης και ταχείας μεταφοράς προσωπικού. Το βασικό πλεονέκτημα των εν λόγω σκαφών είναι ότι δύναται να τροποποιηθούν και να εξοπλιστούν σύμφωνα με τις ανάγκες του Π.Ν ακόμα και κατά την διάρκεια της κατασκευής τους.

Οι διαφορές του πρωτότυπου σκάφους ΩΚΥΑΛΟΣ με το εξελιγμένο ΩΚΥΑΛΟΣ OPEN 14 & CLOSE 10 είναι οι εξής:

  1. Βελτιστοποίηση της δοµής µε σκοπό την µείωση του βάρους.
  2. Προσθήκη "µπαλονιών" περιφερειακά των έξαλλων µε σκοπό την βελτίωση των συνθηκών πλεύσης και των συνθηκών ασφαλείας.
  3. Τροποποίηση της κατανοµής των βαρών µε σκοπό την βελτίωση της υδροδυναµικής συµπεριφοράς του σκάφους και την αύξηση της τελικής ταχύτητας πλεύσης
  4. Τροποποίηση της δοµής ώστε να µπορεί να φέρει σύστηµα πρόωσης µε πόδια επιφανείας µε σκοπό την επίτευξη ταχύτερης και οικονοµικότερης πλεύσης.
  5. Τροποποίηση της υπερκατασκευής µε σκοπό τη µεταφορά περισσοτέρων ατόµων. Η σχεδίαση των σκάφων θα ολοκληρωθεί µε την εκπόνηση µελετών ευσταθείας, άντωσης, αντίστασης, πρόωσης και αντοχής της δοµής των σκαφών µε τη χρήση κατάλληλων προγραµµάτων CAD & CAE. Η ταχύτητα ανέµου που θα χρησιµοποιηθεί στους υπολογισµούς ευσταθείας είναι 21 m/sec (40,8 knots) και τα σκάφη θα υπολογιστούν έτσι ώστε να ανήκουν στην Κατηγορία Β, η οποία περιλαµβάνει σκάφη τα οποία έχουν σχεδιασθεί για να λειτουργούν σε περιβάλλον µε σηµαντικό ύψος κύµατος 4 m και άνεµο µέχρι 8 Beaufort. Οι επιδόσεις του συστήµατος πρόωσης θα γίνει σε συνεργασία µε τις εταιρείες Volvo Penta και TWIN DISK. Ο Ωκύαλος Οpen 14 ή Closed 10 θα µπορεί να εκτελεί αποστολές απαγκίστρωσης και ταχείας µεταφοράς προσωπικού. Το βασικό πλεονέκτηµα των εν λόγω σκαφών είναι ότι δύναται να τροποποιηθούν και να εξοπλιστούν σύµφωνα µε τις ανάγκες των ιδιοκτητών τους ακόµα και κατά την διάρκεια της κατασκευής τους.
  6. Αντικραδασμικά καθίσματα ERMIONI σχεδιασμού και κατασκευής της Ν.ΜΠΟΥΛΕΛΑΚΗΣ ΑΕΒΕ
  7. Θα φέρει δύο μηχανές VOLVO PENTA D11-670 με σύστημα πρόωσης ARNESON DRIVES
  8. Το σκάφος θα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα (50-55 κόμβους)Η χρήση του νέου ΣΑΠ "ΩΚΥΑΛΟΣ" κατέστησε σαφές από την πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για ένα μέσο που μπορεί να προσφέρει αξιόπιστη δυνατότητα διείσδυσης στην περιοχή επιχειρήσεων, με υψηλές επιδόσεις ταχύτητας, μεταφορικής ικανότητας - προστασίας προσωπικού από τα καιρικά φαινόμενα καθώς και παροχής πυρών υποστηρίξεως, σε συνδυασμό με προηγμένα μέσα ναυτιλίας - πλοήγησης. Ο συνδυασμός των παραπάνω αποτελεί τον προσδιορισμό σε ότι αφορά τα σκάφη Ειδικών Επιχειρήσεων και - ως εκ τούτου αντιπροσωπεύει το ζητούμενο σε Επιχειρήσεις Ανορθόδοξου Πολέμου που διεξάγει η ΔΥΚ.

Το ΠΝ έχει αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρει μια τέτοια σχεδίαση για εκτέλεση αποστολών, διείσδυσης – απαγκίστρωσης Ομάδων Ανορθόδοξου Πολέμου (ΟΑΠ), οι οποίες δυστυχώς μέχρι σήμερα βασίζονται σε μια δύναμη σκαφών ετερόκλητης προελεύσεως. Τα σκάφη που συγκροτούν τον υφιστάμενο στολίσκο της ΔΥΚ, διαθέτουν μεν χαρακτηριστικά επίτευξης υψηλών ταχυτήτων, πλην όμως δεν καλύπτουν σειρά άλλων ειδικών επιχειρησιακών απαιτήσεων λόγω εγγενούς σχεδιαστικής αδυναμίας καθώς προορίζονταν εξ αρχής για την πολιτική αγορά.

Οι απαιτήσεις αυτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ειδικές προδιαγραφές πλευστότητας με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, συγκεκριμένες καταναλώσεις, μεγάλη εμβέλεια, συστήματα ναυτιλίας παντός καιρού (στρατιωτικών προδιαγραφών), θωράκιση ευαίσθητων σημείων, σημεία ανάρτησης οπλισμού επί σταθεροποιούμενου πυργίσκου ελεγχόμενα από το πλήρωμα (όταν αυτό βρίσκεται εσωτερικά του σκάφους), συστήματα υπέρυθρης σκόπευσης, εσωτερική μεταφορά προσωπικού για προστασία από τα καιρικά φαινόμενα κ.α. Το ευρύ αυτό φάσμα χαρακτηριστικών που περιλαμβάνουν οι απαιτήσεις σκαφών για αποστολές Ανορθόδοξου Πολέμου, συγκεντρώθηκε για πρώτη φορά στη σχεδίαση ενός σκάφους το οποίο έγινε από ελληνικά χέρια και προσφέρεται για να καλύψει με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τις ανάγκες του ΠΝ. Ο οπλισμός των σκαφών αποτελείται από τηλεχειριζόμενο πυργίσκο για πολυβόλο των 12,7 χλστ ή βομβιδοβόλο των 40 χιλιοστών στη πλώρη και δύο πολυβόλα των 7,62 στη πρύμνη.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου