Εδώ, σ’ αυτό το κείμενο θα αναφερθούμε ειδικά στα πλοία σχεδίασης Crossover (ΧΟ 131) που περιλαμβάνει τριών ιδίων διαστάσεων πλοία με διαφορετικές υπερκατασκευές αλλά και με διαφορετικές εσωτερικές διαμορφώσεις στο πίσω μέρος τους.
Ο κόσμος εξελίσσεται και παλεύει για την επιβίωση του σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Το ίδιο γίνεται και από τις Αμυντικές Βιομηχανίες και ειδικά από τα ναυπηγεία. Σε εξέλιξη σχεδίασης αλλά και κατασκευής είναι τα πλοία με ικανότητα πολλαπλών ρόλων, πολλαπλών απόστολων!
Αυτά που έλεγα για χρόνια ότι το μέλλον είναι τα Multi Role Ships.
Αυτά που έλεγα για χρόνια ότι το μέλλον είναι τα Multi Role Ships.
Το ολλανδικό ναυπηγείο παλεύει μέσα στην ναυπηγική κρίση για να επιβιώσει και καλά κάνει.
Μετά από πολλές σχεδιάσεις πλοίων διαφόρων τύπων με πολλά μεγέθη εκτοπίσματος και διαστάσεων το καθένα, προχώρησε σε μια καλή πραγματικά σχεδίαση. Έφτιαξε ένα βασικό σχέδιο πλοίου και το μεγάλωσε, προσπαθώντας να καλύψει όλες τις ανάγκες, για να έχει κύκλο εργασίας!
Αυτό δηλαδή που είχαν κάνει και παλιότερα με άλλες σχεδιάσεις οι οποίες όμως δεν είχαν τις δυνατότητες να είναι το κάτι το πραγματικά διαφορετικό, αλλά σμίκρυνση –μεγέθυνση ενός βασικού σχεδίου.
Μετά από πολλές σχεδιάσεις πλοίων διαφόρων τύπων με πολλά μεγέθη εκτοπίσματος και διαστάσεων το καθένα, προχώρησε σε μια καλή πραγματικά σχεδίαση. Έφτιαξε ένα βασικό σχέδιο πλοίου και το μεγάλωσε, προσπαθώντας να καλύψει όλες τις ανάγκες, για να έχει κύκλο εργασίας!
Αυτό δηλαδή που είχαν κάνει και παλιότερα με άλλες σχεδιάσεις οι οποίες όμως δεν είχαν τις δυνατότητες να είναι το κάτι το πραγματικά διαφορετικό, αλλά σμίκρυνση –μεγέθυνση ενός βασικού σχεδίου.
Θα δώσουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως τα LANDING SHIP TRANSPORT με μήκος 120/100/80 μέτρα:
LANDING SHIP LOGISTIC 80 με μήκος 80/7060/55/50/40 μέτρα:
Στα λινκ αν αλλάξετε τα μέτρα στο τέλος θα τα δείτε όλα.
Αλλά και μεγαλύτερα αποβατικά με διαφορές στο εκτόπισμα όπως τα
LANDING PLATFORM DOCK 13000/11000/9000/8000/7000:
Εδώ αλλάζετε το εκτόπισμα στο τέλος.
Αλλά και μεγαλύτερα αποβατικά με διαφορές στο εκτόπισμα όπως τα
LANDING PLATFORM DOCK 13000/11000/9000/8000/7000:
Εδώ αλλάζετε το εκτόπισμα στο τέλος.
Υπάρχουν και άλλες σχεδιάσεις σε LOGISTIC SUPPORT VESSEL REPLENISHER16000/19000/20000/40000:
Πού στο τέλος αλλάζετε το εκτόπισμα για να δείτε τα πλοία.
Πού στο τέλος αλλάζετε το εκτόπισμα για να δείτε τα πλοία.
Όλα αυτά όμως δεν είχαν τη δυνατότητα να πετύχουν, όπως δεν πέτυχαν όλες οι παρόμοιες σχεδιάσεις ανά τον κόσμο και ειδικά τα LPD που ήταν κυρίως αντιγραφές των μεγάλων αμερικανικών αποβατικών.
Δηλαδή με σμίκρυνση των διαστάσεων τους με ηλεκτρονικό πρόγραμμα σχεδιάσεως πλοίων και όχι νέες σχεδιάσεις.
Κανείς δεν έκατσε να σχεδιάσει ένα νέας γενεάς αποβατικό πλοίο και αυτό είναι πραγματικά πολύ οξύμωρο.Δεν μπορείς να λες έτσι το έφτιαξε ένας, έτσι θα το φτιάξω εγώ αλλά μικρότερο και είμαι εντάξει.Δεν θα αναφερθώ για τα δικά μου δεκάδες αποβατικά πλοία για δικές μου σχεδιάσεις, γιατί δεν είναι αυτό το θέμα του άρθρου μας.Αλλά αν εγώ ήξερα που δεν είμαι ναυπηγός ότι μπορείς να τροποποιήσεις- αλλάξεις και της υπερκατασκευές αλλά και την δεξαμενή αποβατικών για να βγάλεις διαφορετικά πλοία ίδιων διαστάσεων με διαφορετικές ικανότητες, γιατί δεν έκαναν κάτι τέτοιο και οι ειδικοί;Εδώ δεν ήξεραν και αγνοούσαν βασικά πράγματα που οι γέροι ναυπηγοί που δούλευαν με τον χάρακα, το μολυβί και με αριθμητικές πράξεις τα ήξεραν και αυτό είναι η ανυπαρξία σκέψης του νου στο κάτι διαφορετικό.Έχουμε τον υπολογιστή, μάθαμε κάτι να το κάνουμε με αυτόν και δεν μπορούμε να πάμε παραπέρα γιατί δεν μας το δίδαξαν.Δεν μας δίδαξαν δηλαδή πώς να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας για να δουλεύει σε καταστάσεις εντελώς διαφορετικές.Για να βγάζει δηλαδή το διαφορετικό, να μην αρκείται σε όσα ξέρει, να έχει ανοιχτούς ορίζοντες, να αμφιβάλει, να παλεύει και να βγάζει πατέντες και μελέτες –εργασίες.Για αυτό έχουμε και μια καθίζηση παγκοσμίως που για αυτό ευθύνεται πρωτίστως το εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θέλει επαναστάτες αλλά πειθήνια όργανα της κάθε εξουσίας!Η συνεχής αμφισβήτηση λοιπόν και το συνεχές ψάξιμο είναι αυτή που βγάζει τις μελέτες- εργασίες αλλά και τις πατέντες και αυτό είναι κάτι το πολύ παρεξηγημένο εδώ στην Ελλάδα.Τα καλά μυαλά πρέπει να τα πιέσεις στο να σκέπτονται και να παράγουν ιδέες και όχι να προσπαθείς να τα ισοπεδώσεις και να καταλήξουν είτε αποτυχημένα, είτε στο εξωτερικό όπου διαπρέπουν, είτε να εκτονωθούν αλλού σε μη αποδεκτές εξτρεμιστικές καταστάσεις.Συγχωρέστε με για το κείμενο αλλά πάντα αυτός είναι ο σκοπός μου, να βοηθήσω τα διαφορετικά μυαλά στο να παράγουν.Να φτιάξω της κατάλληλες προϋποθέσεις για να το κάνουν εδώ στην Ελλάδα.
Η σειρά πλοίων CROSSOVER XO
Η διαφορά που το κάνει καλό με άλλα σχέδια ,είναι ότι έχει τα προσόντα και την δυναμική να πετύχει. Θα έχουν μια φρεγάτα των 131 μέτρων σε μετασκευή για:
- XO 131 L (Logistic)
- XO 131 A (Amphibious)
- XO 131 C (Combatant)
Που τα ίδια πλοία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια ποικιλία ρόλων.
ENABLING A WIDE OPERATIONAL PROFILE
- Maritime Warfare (AAW/ASuW/ASW)
- Special Forces / Amphibious Operations
- Humanitarian Aid / Disaster Relief (HADR)
- Maritime Security & Maritime Safety
- Strategic transports
- Search and Rescue (SAR)
- Replenishment & Logistic support
- Mine Counter Measures (MCM) Operations
- Unmanned vehicle deployment (AUV/UUV/USV)
Hydrographic Survey Operations
Με σχεδόν τρία όμοια πλοία ιδίου μεγέθους όμως και εκτοπίσματος, μπορεί να καλύψεις τις βασικές σου ανάγκες σε πολλούς τομείς. Διαθέτουν μήκος 131 μέτρων, αρκετά μεγάλο πλάτος 19,6 μέτρων που είναι και το πιο βασικό για να χωρέσουν πολλά πράγματα μέσα παρόλο το τόσο μικρό εκτόπισμα.
Εκτόπισμα από 5300-5500 τόνους, με 200 τόνους μεγαλύτερο εκτόπισμα για το αποβατικό και το σκάφος λογιστικής υποστήριξης, παρόλο που έχουν εξωτερικά μικρότερες υπερκατασκευές και μεγαλύτερο ελικοδρόμιο που μπορεί να δεχτεί δύο ελικόπτερα, ακόμα και ένα CH-47 Chinook.
Οι επόμενες διαφορές είναι στις μηχανές με 28 κόμβους για το πολεμικό πλοίο, 26 κόμβους για το αποβατικό και από 18-22 κόμβους για το λογιστικής υποστήριξης. Τα υπόλοιπα στοιχεία όμως είναι πραγματικά εντυπωσιακά και αφορούν το πλήρωμα των πλοίων, αλλά και τον μεγάλο αριθμών στρατιωτών που μπορούν να μεταφέρουν.
Οι επόμενες διαφορές είναι στις μηχανές με 28 κόμβους για το πολεμικό πλοίο, 26 κόμβους για το αποβατικό και από 18-22 κόμβους για το λογιστικής υποστήριξης. Τα υπόλοιπα στοιχεία όμως είναι πραγματικά εντυπωσιακά και αφορούν το πλήρωμα των πλοίων, αλλά και τον μεγάλο αριθμών στρατιωτών που μπορούν να μεταφέρουν.
Το πολεμικό (Combatant) έχει πλήρωμα 108/125 δηλαδή 108 άτομα με ενδιαιτήσεις για 125 και μπορεί να μεταφέρει 128 στρατιώτες αλλά και να τους αποβιβάσει με τα 25 τόνων LCPV που μεταφέρει!
Το αποβατικό με σαφώς λιγότερο οπλισμό έχει 63 άτομα για πλήρωμα με χώρο για 83 άτομα, που είναι τα παραπάνω 20 άτομα το προσωπικό των αποβατικών σκαφών και ελικοπτέρων. Μπορεί να μεταφέρει 200 στρατιώτες που μπορεί να τους αποβιβάσει με τα δυο LCVP των 40 τόνων που διαθέτει, αλλά και με δυο ελικόπτερα.
Το σκάφος λογιστικής υποστήριξης έχει 56 άτομα για πλήρωμα και ενδιαιτήσεις για 83 και μπορεί να μεταφέρει 200 στρατιώτες με τα δύο LCPV των 40 τόνων ή τέσσερα μικρότερα.
Σε τι ακριβώς μπορεί να μπει και που θα το διαβάσετε στο λίνκ. Το θέμα είναι πως υπάρχει χώρος για την μεταφορά αμφιβίων θωρακισμένων οχημάτων και άλλων υλικών και πως ο διαθέσιμος χώρος του πλοίου είναι πολύ εντυπωσιακός.
Σε τι ακριβώς μπορεί να μπει και που θα το διαβάσετε στο λίνκ. Το θέμα είναι πως υπάρχει χώρος για την μεταφορά αμφιβίων θωρακισμένων οχημάτων και άλλων υλικών και πως ο διαθέσιμος χώρος του πλοίου είναι πολύ εντυπωσιακός.
Το πλοίο έχει αρκετά καλό οπλισμό:
Έχει χώρο για 6-8 κελιά για ESSM2 δηλαδή 24-32 πυραύλους, δύο αντιπυραυλικά συστήματα, πυροβόλο, ανθυποβρυχιακές τορπίλες και 8 πυραύλους εναντίων πλοίων και μεγάλη χωρητικότητα σε μεταφερόμενο προσωπικό.
Έχει χώρο για 6-8 κελιά για ESSM2 δηλαδή 24-32 πυραύλους, δύο αντιπυραυλικά συστήματα, πυροβόλο, ανθυποβρυχιακές τορπίλες και 8 πυραύλους εναντίων πλοίων και μεγάλη χωρητικότητα σε μεταφερόμενο προσωπικό.
Δεν θα συνεχίσουμε με άλλα χαρακτηριστικά των πλοίων, δεν είναι ο σκοπός μας να τα παρουσιάσουμε, ούτε να τους κάνουμε προωθητική διαφήμιση. Ο σκοπός μας είναι να κατανοήσουμε γιατί τα σχεδίασαν, αν έχουν θέση στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και πόσο κοστίζουν!
Εδώ είναι και το βασικότερο κομμάτι του κείμενου που γράφουμε, το κόστος, δηλαδή είναι χαμηλό, αλλά μήπως μπορεί να μειωθεί και άλλο;
Όλα αυτά πάντα εν σχέση με την κορβετο-φρεγάτα ALS που έχει σχεδιαστεί για την Ελλάδα.
Πόσο θα μας κοστίσουν τέσσερα πλοία, δύο πολεμικά και δύο αποβατικά; Γιατί το λογιστικής υποστήριξης έχει χαμηλής ισχύος μηχανές και χαμηλή ταχύτητα πλεύσης.
Όχι ότι δεν χρειαζόμαστε ένα τέτοιο πλοίο, αλλά δεν θα το συμπεριλάβουμε στο υπολογιζόμενο κόστος γιατί είναι πιο χαμηλό από το κόστος του αποβατικού.
Αλλά, βασικά γιατί θα πηγαίναμε στα πέντε σε αριθμό πλοία και είναι δύσκολο σε πρώτη φάση αριθμητικά να ξεπεράσουμε τα τέσσερα πλοία.
Εδώ το βασικό είναι, όπως είπαμε, πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για την ναυπήγηση δυο XO 131 A (Amphibious) και τουλάχιστον μελλοντικά για ενα XO 131 L (Logistic), ίσως και δυο αν υπάρξουν κονδύλια για τον Ευρωστρατό.
Αυτό είναι και το κέρδος της εταιρείας, να πείσει το υπουργείο Αμύνης της χώρας να αρχίσουν την ναυπήγηση και να εξασφαλίσει συμπληρωματικά κονδύλια από αλλού!
Αν και ακόμα και για το πολεμικό μπορείς να εξασφαλίσεις κονδύλια από την ΕΕ γιατί μεταφέρουν μεγάλο αριθμό επιβατών και έχουν δυνατότητα περίθαλψης ανθρώπων σε δύσκολες καταστάσεις.
Αν και ακόμα και για το πολεμικό μπορείς να εξασφαλίσεις κονδύλια από την ΕΕ γιατί μεταφέρουν μεγάλο αριθμό επιβατών και έχουν δυνατότητα περίθαλψης ανθρώπων σε δύσκολες καταστάσεις.
Άλλωστε για αυτό το σχεδίασε το Ολλανδικό ναυπηγείο, για να εκμεταλλευτεί αυτήν την δυνατότητα και να παρέχει ένα πολύ οικονομικότερο προϊόν στον αγοραστή από την ονομαστική αξία του και να έχει αρκετές πωλήσεις.
Αν το αποκτήσει ένα Ευρωπαϊκό κράτος και εξασφαλίσει κονδύλια από την ΕΕ, το ίδιο θα γίνει και για τα υπόλοιπα πλοία που θα ναυπηγηθούν για τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.
Αυτός είναι ένας από τους λόγους που σχεδίασαν αυτά τα πλοία.
Ο άλλος είναι το σαφώς χαμηλότερο κόστος και κατά τη σχεδίαση της κλάσης και κατά την κατασκευή της σειράς των πλοίων γιατί είναι κατά 80% όμοια.
Αν και στην πράξη είναι παραπάνω γιατί οι διαφορές είναι περισσότερο σε εσωτερικές διαμορφώσεις. Αν και η σχεδίαση είναι βασικά ίδια με το ίδιο πλάτος για όλη τη σειρά των πλοίων ΧΟ.
Θα το διαπιστώσετε αυτό διαβάζοντας τον παρακάτω πίνακα, βλέποντας ότι όλα τα πλοία έχουν το ίδιο πλάτος (ακτίνα).
Αυτός είναι ένας από τους λόγους που σχεδίασαν αυτά τα πλοία.
Ο άλλος είναι το σαφώς χαμηλότερο κόστος και κατά τη σχεδίαση της κλάσης και κατά την κατασκευή της σειράς των πλοίων γιατί είναι κατά 80% όμοια.
Αν και στην πράξη είναι παραπάνω γιατί οι διαφορές είναι περισσότερο σε εσωτερικές διαμορφώσεις. Αν και η σχεδίαση είναι βασικά ίδια με το ίδιο πλάτος για όλη τη σειρά των πλοίων ΧΟ.
Θα το διαπιστώσετε αυτό διαβάζοντας τον παρακάτω πίνακα, βλέποντας ότι όλα τα πλοία έχουν το ίδιο πλάτος (ακτίνα).
Στην πράξη, όπως θα δούμε από την παρακάτω εικόνα τοποθετούν ένα, δυο ή τρία κομμάτια εσωτερικά, αφήνοντας το δυο μεγάλα κομμάτια της πλώρης και πρύμνης ίδια, συν την επιπλέον διαμόρφωση στο επάνω μέρος στο μέσον του πλοίου. Έτσι, όπως καταλαβαίνουμε, με αυτόν τον τρόπο χαμηλώνει το κόστος κατασκευής.
Τα δυο μικρά λόγο χαμηλής ταχύτητας ανήκουν περισσότερο στην κατηγορία των περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης, ενώ το μεγαλύτερο της κατηγορίας είναι κατά 7 μέτρα μεγαλύτερο στο μήκος από το πολεμικό ΧΟ 131, για να τοποθετηθούν οι μεγαλύτερες μηχανές και αυξημένο κόστος αλλά και αυξημένο στόχο στο ραντάρ!
Έτσι θα φαινόταν από μακριά τι μέγεθος πλοίου είναι, εν σχέση με το ΧΟ 131 αποβατικό ή από το λογιστικής υποστήριξης.
Ενώ τα ιδίου μήκους πλοία δεν διαφέρουν στο στίγμα του ραντάρ παρά ελάχιστα που δεν φαίνεται από μακριά.
Ενώ μετωπικά όλα τα πλοία της σειράς έχουν το ίδιο ίχνος στο ραντάρ, έτσι δεν γνωρίζεις ποιο πλοίο έχεις να αντιμετωπίσεις. Αυτό δηλαδή που φαίνεται για όλα τα πλοία της σειράς ΧΟ 131 από όλες τις πλευρές.
Αν και η δική μου σχεδιαστική λύση ήταν ένα μεγαλύτερου μεγέθους πλοίου, με περισσότερες πατέντες επάνω για τη αποδέσμευση διαφόρων τύπων αποβατικών και με μεγαλύτερο οπλισμό.
Δηλαδή ένα πλοίο που θα έκανε ταυτόχρονα δυο δουλειές και θα ήταν ικανό να πολεμήσει και να αποβιβάσει στρατεύματα.
Γιατί πιστεύω πως θα ήταν ακόμα καλύτερη λύση για το Αιγαίο ένα τέτοιο πλοίο, θα συνεχίσουμε με το υπολογισμένο κοστών των τεσσάρων πλοίων.
Δηλαδή ένα πλοίο που θα έκανε ταυτόχρονα δυο δουλειές και θα ήταν ικανό να πολεμήσει και να αποβιβάσει στρατεύματα.
Γιατί πιστεύω πως θα ήταν ακόμα καλύτερη λύση για το Αιγαίο ένα τέτοιο πλοίο, θα συνεχίσουμε με το υπολογισμένο κοστών των τεσσάρων πλοίων.
Όχι δεν μας συμφέρει με τίποτα να αποκτήσουμε την κορβετο-φρεγάτα ALS που έχει σχεδιαστεί για την Ελλάδα!
Το ελάχιστο κόστος του προγράμματος είχε υπολογιστεί στα 250 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο και ένα δισεκατομμύριο € για τέσσερα!
Το ελάχιστο κόστος του προγράμματος είχε υπολογιστεί στα 250 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο και ένα δισεκατομμύριο € για τέσσερα!
Με τα ίδια χρήματα μπορούμε να αποκτήσουμε τέσσερα CROSSOVER ΧΟ 131!
Είμαι παράλογος;
Όχι, αυτό λέει η λογική, άσχετα αν αυτό φαίνεται ανέφικτο λόγω της διαφοράς του κόστους των πλοίων.
Εδώ μπορείς να πάρεις 500-600 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της ΕΕ, βάσει λογικής από τα προγράμματα άλλων πλοίων LPD και ελικοπτεροφόρων αποβατικών που πήραν μέχρι και το 50% των πλοίων!
Είμαι παράλογος;
Όχι, αυτό λέει η λογική, άσχετα αν αυτό φαίνεται ανέφικτο λόγω της διαφοράς του κόστους των πλοίων.
Εδώ μπορείς να πάρεις 500-600 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της ΕΕ, βάσει λογικής από τα προγράμματα άλλων πλοίων LPD και ελικοπτεροφόρων αποβατικών που πήραν μέχρι και το 50% των πλοίων!
Για αυτό και τα διαμόρφωσαν έτσι για να μπορούν ακόμα και τα πολεμικά πλοία να πάρουν χρήματα, αφού έχουν χώρους για νοσοκομειακή περίθαλψη αλλά και χώρους ενδιαίτησης επιβατών.
Έτσι θα έχεις ένα κονδύλι 1,6 δισεκατομμυρίων € που φτάνει άνετα για τέσσερα πλοία CROSSOVER ΧΟ 131 με πολύ καλύτερες δυνατότητες που μπορείς να κάνεις τη δουλειά και των φρεγατών τύπου «S» και των αερόστρωμνων ZUBR, να μεταφέρεις ενισχύσεις σε ένα μεγάλο νησί και να ανακαταλάβεις ένα μικρό με τα LCPV και τα αμφίβια οχήματα (400 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο).
Κάνουν και άλλες δουλειές όμως και θα δώσουν πολλές δυνατότητες στο Ναυτικό μας, από ναρκοθέτιδες μέχρι Chinook μεταφέρουν στο ελικοδρόμιο και η μεταφορά 128-200 στρατιωτών είναι για εμάς πολύτιμη!
Όπως πολύτιμη είναι και η δυνατότητα αποβίβασης με τα LCVP ή η αεραπόβαση με τα ελικόπτερα.
Το κόστος του 1,5-1,6 δισεκατομμυρίου ευρώ είναι για τα 4 πολεμικά ΧΟ 131 C! Δηλαδή υπολογιζόμενο κόστος πλοίου κάτω από τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Το κόστος των αποβατικών ΧΟ 131 Α είναι κοντά στα 250 εκατομμύρια €.
Δηλαδή θα μας στοίχιζαν κάτω από 1,3 εκατομμύρια €, υπολογιζόμενο κόστος τα 1250 εκατομμύρια. Με δυνατότητα κατόπιν πολλών υπολογισμών και ψαξίματος για τα κονδύλια της ΕΕ, είναι λογικό τα 250-300 εκατομμύρια € να αποκτηθούν από την ΕΕ.
Έτσι θα μας κοστίσουν, στην πράξη, κάτω από ένα δισεκατομμύριο € και τα 4 πλοία.
Ένα κόστος από 100 εκατομμύρια κάθε έτος για 10 χρόνια που είναι λογικό για το πρόγραμμα των τεσσάρων πλοίων η επιμήκυνση των πληρωμών, αλλά και η απόκτηση τουλάχιστον ενός ακόμα ή και δυο πλοίων λογιστικής υποστήριξης.
Έτσι θα μας κοστίσουν, στην πράξη, κάτω από ένα δισεκατομμύριο € και τα 4 πλοία.
Ένα κόστος από 100 εκατομμύρια κάθε έτος για 10 χρόνια που είναι λογικό για το πρόγραμμα των τεσσάρων πλοίων η επιμήκυνση των πληρωμών, αλλά και η απόκτηση τουλάχιστον ενός ακόμα ή και δυο πλοίων λογιστικής υποστήριξης.
Έτσι φτάσαμε στα έξι πλοία, από δυο, το κάθε ένα, που και εδώ μπορούμε να πάρουμε χρήματα, για το λογιστικής υποστήριξης, από κονδύλια της ΕΕ, οπότε θα μας κοστίσει το μισό. Δηλαδή κάτω από 200 εκατομμύρια € το κάθε ένα, με 200 εκατομμύρια επιδότηση από ΕΕ θα μας κτίσουν στο μισό.
Προσοχή δεν κοστίζουν 200 εκατομμύρια € τα πλοία, ούτε 250 εκατομμύρια τα αποβατικά. Το κόστος όμως έχει προσδιορισθεί σε βάθος δεκαετίας, δηλαδή στο μελλοντικό κόστος και όχι στο τωρινό.
Εκατό εκατομμύρια κάθε έτος για δώδεκα χρόνια μας κάνουν 1,2 δις που τόσο θα μας κοστίσουν στην πραγματικότητα τα έξι πλοία που αναφέραμε.
Στο βασικό σχεδιασμό πρέπει πρώτα να ναυπηγηθούν τα δυο πολεμικά ΧΟ 131, γιατί η αύξηση του κόστους ένα έτος είναι μεγαλύτερη και μετά τα υπόλοιπα.
Στα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να κατασκευαστούν άνετα με ένα πλοίο ανά δυο έτη.
Εξου και τα 12 χρόνια του προγράμματος για να μπορείς να στριμώξεις στο πρόγραμμα και να ναυπηγήσεις και άλλα μικρότερα πλοία της σειράς ΧΟ 131 αν υπάρξουν κονδύλια, σαν περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης.Για αυτό την πολεμική βιομηχανία πρέπει να την αναλάβει κάποιος που γνωρίζει σφαιρικά όλα τα θέματα!
Αυτός που έχει τις κατάλληλες γνώσεις για να βρει τις λύσεις!
Δηλαδή, κύριοι Ολλανδοί δεν θα πάρετε μόνο εσείς κονδύλια για τα πλοία σας από την ΕΕ! Θα πάρουμε και εμείς, για αυτό και δεν αναφέρομαι σε δικά μου πλοία, γιατί θα στα δώσουν τα χρήματα αφού τα έδωσαν και σε άλλους χωρίς αντιρρήσεις!
Ασφαλώς και το καλύτερο θα είναι να έχουν ναυπηγηθεί πλοία για την Ολλανδία, για να έχεις γνώση το τι έχει προηγηθεί και πόσα κονδύλια από την ΕΕ πήραν.
Ασφαλώς και το καλύτερο θα είναι να έχουν ναυπηγηθεί πλοία για την Ολλανδία, για να έχεις γνώση το τι έχει προηγηθεί και πόσα κονδύλια από την ΕΕ πήραν.
Ξέρετε πόσα κονδύλια θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε και από ΕΕ και από το ΝΑΤΟ και τα έχουμε αφήσει να χαθούν έτσι;
Πάνω από ένα δισεκατομμύριο € για να μην σας πω πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ αν πάμε πιο πίσω στο παρελθόν!
Ασφαλώς και δεν αναφέραμε τη δεκαετία του ’80 δεν πήγα τόσο πίσω. Δυστυχώς για εμάς αφήσαμε πολλές ευκαιρίες να χαθούν ανεκμετάλλευτες.
Πάνω από ένα δισεκατομμύριο € για να μην σας πω πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ αν πάμε πιο πίσω στο παρελθόν!
Ασφαλώς και δεν αναφέραμε τη δεκαετία του ’80 δεν πήγα τόσο πίσω. Δυστυχώς για εμάς αφήσαμε πολλές ευκαιρίες να χαθούν ανεκμετάλλευτες.
Η τελική ερώτηση που μου κάνουν πάντα είναι μια: «Που θα βρούμε τα χρήματα;» και«Ότι δεν έχουμε χρήματα» και «Αυτό γίνεται για δεκαετίες!»
Η απάντηση μου είναι μια: «Πως υπάρχουν χρήματα αλλά εμείς οι ξύπνιοι τα αφήνουμε να χάνονται. Στην κυριολεξία τα πετάμε στα σκουπίδια αντί για να τα διοχετεύουμε στης ανάγκες μας.»
Θα πω μόνο μια πηγή χρημάτων αν και είναι δυο: «Τα δυο εργοστάσια επεξεργασίας των θειούχων μεταλλευμάτων που δεν έγιναν πότε στην Ελλάδα.»
Από το 1973 το συζητάνε και φεύγουν τα μεταλλεύματα στο εξωτερικό, χάνοντας 500 εκατομμύρια € ετησίως!
Προσοχή ο υπολογισμός έχει γίνει με την χαμηλότερη τιμή της δεκαετίας των μεταλλευμάτων και του χρυσού, ασημιού κ.λπ. που παράγουν. Εκατό εκατομμύρια θα μας στοιχίσουν ετησίως τα έξι πλοία για δώδεκα χρόνια.
Φανταστείτε τι άλλο θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε με τα υπόλοιπα 400 εκατομμύρια € ετησίως.
Αν και το σωστό είναι η αναγωγή σε βάθος εικοσαετίας γιατί τόσο πρέπει να διαρκέσει η παραγωγή τεθωρακισμένων και 6Χ6 θωρακισμένων οχημάτων.
Η απάντηση μου είναι μια: «Πως υπάρχουν χρήματα αλλά εμείς οι ξύπνιοι τα αφήνουμε να χάνονται. Στην κυριολεξία τα πετάμε στα σκουπίδια αντί για να τα διοχετεύουμε στης ανάγκες μας.»
Θα πω μόνο μια πηγή χρημάτων αν και είναι δυο: «Τα δυο εργοστάσια επεξεργασίας των θειούχων μεταλλευμάτων που δεν έγιναν πότε στην Ελλάδα.»
Από το 1973 το συζητάνε και φεύγουν τα μεταλλεύματα στο εξωτερικό, χάνοντας 500 εκατομμύρια € ετησίως!
Προσοχή ο υπολογισμός έχει γίνει με την χαμηλότερη τιμή της δεκαετίας των μεταλλευμάτων και του χρυσού, ασημιού κ.λπ. που παράγουν. Εκατό εκατομμύρια θα μας στοιχίσουν ετησίως τα έξι πλοία για δώδεκα χρόνια.
Φανταστείτε τι άλλο θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε με τα υπόλοιπα 400 εκατομμύρια € ετησίως.
Αν και το σωστό είναι η αναγωγή σε βάθος εικοσαετίας γιατί τόσο πρέπει να διαρκέσει η παραγωγή τεθωρακισμένων και 6Χ6 θωρακισμένων οχημάτων.
Λύσεις υπάρχουν λοιπόν αλλά εμείς δεν τις εκμεταλλευτήκαμε ποτέ για να ισχυροποιήσουμε την Εθνική Άμυνα μας και να φτιάξουμε μια αυτάρκη και μεγάλη Αμυντική Βιομηχανία.
Θα μπορούσα να σας πω και άλλους τρόπους για να βρεθούν και άλλα κονδύλια γιατί τα έχω ψάξει τα πράγματα, τα έχω αναφέρει δε και στους υπευθύνους αλλά αυτοί αγρόν ηγόρασαν που λέμε.
Μόλις άκουγαν πως έχω και τη λύση της εξεύρεσης των κονδυλίων, ούτε που ήθελαν να με συναντήσουν.
Αν το ήθελαν και Αμυντική Βιομηχανία και ακμάζων ναυπηγεία θα είχαμε.
Ο λόγος που αναφέρω τα εν λόγω πλοία είναι μόνο και μόνο για τα κονδύλια που μπορούμε να πάρουμε από την ΕΕ και επειδή έχουμε επιτακτική ανάγκη ναυπήγησης νέων πλοίων πριν να είναι πολύ αργά.
Μόλις άκουγαν πως έχω και τη λύση της εξεύρεσης των κονδυλίων, ούτε που ήθελαν να με συναντήσουν.
Αν το ήθελαν και Αμυντική Βιομηχανία και ακμάζων ναυπηγεία θα είχαμε.
Ο λόγος που αναφέρω τα εν λόγω πλοία είναι μόνο και μόνο για τα κονδύλια που μπορούμε να πάρουμε από την ΕΕ και επειδή έχουμε επιτακτική ανάγκη ναυπήγησης νέων πλοίων πριν να είναι πολύ αργά.
Γιατί αν δεν γίνει κάτι στο επόμενο έτος τότε θα έχουμε μεγάλο, μα πολύ μεγάλο πρόβλημα.Δείτε αναλυτικά η σειρά των πλοίων με πλήρη στοιχεία στο λινκ
Institute of Development Research and Development Weapon Systems.
Από το Ινστιτούτο Έρευνας Ανάπτυξης και Εξέλιξης Οπλικών Συστημάτων.
Από το Ινστιτούτο Έρευνας Ανάπτυξης και Εξέλιξης Οπλικών Συστημάτων.
«Μικρός Ήρωας», Δικαίος Γεώργιος
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2015/12/27/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%AF/#more-36056
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου