Το βίντεο ξεκινά με τον εκφωνητή να προειδοποιεί το κοινό πως πρόκειται να δει πράγματα του ρωσικού άρματος μάχης Armata που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ στο ευρύ κοινό.
Στην αρχή γίνεται επίδειξη του συστήματος περιστροφής του πύργου του άρματος το οποίο κινείται με ταχύτητα 40 χιλιόμετρων ανά ώρα και ο πύργος εκτελεί συνεχόμενη περιστροφή 360 μοιρών.
Ο αφηγητής εξηγεί, ότι το να καλείται το Armata άρμα μάχης είναι τεχνικά αβάσιμο, διότι η βασική του σχεδίαση είναι για χρήση ως μια πλατφόρμα.
Στην αρχή γίνεται επίδειξη του συστήματος περιστροφής του πύργου του άρματος το οποίο κινείται με ταχύτητα 40 χιλιόμετρων ανά ώρα και ο πύργος εκτελεί συνεχόμενη περιστροφή 360 μοιρών.
Ο αφηγητής εξηγεί, ότι το να καλείται το Armata άρμα μάχης είναι τεχνικά αβάσιμο, διότι η βασική του σχεδίαση είναι για χρήση ως μια πλατφόρμα.
«Στο τεθωρακισμένο σκάφος τοποθετείς ερπύστριες, μετάδοση, κινητήρα και ένα πυροβόλο στην οροφή και έχεις το άρμα μάχης T-14. Τοποθετείς ένα μικρότερο συγκρότημα μάχης με ένα μικρότερο πυροβόλο και έχεις το τεθωρακισμένο όχημα μάχης (ΤΟΜΑ) Armata, ή T-15. Αντικαθιστάς τα συγκροτήματα πυροβόλων με έναν γερανό, και έχεις το τεθωρακισμένο όχημα περισυλλογής, T-16. Οι πλήρεις διάφορες και αντίστοιχοι ρόλοι ανάμεσα στα τρία οχήματα είναι ορατοί μόνο όταν τα οχήματα είναι μαζί.»αναφέρει ο παρουσιαστής.
Μετά την περιγραφή στην πλατφόρμα Armata, o παρουσιαστής Αλεξέι Ιγόροβ μας καλεί να δούμε κάτι που δεν μπορούν να κάνουν άλλα άρματα εκτός από τα ρωσικά.
Η επιτόπια κίνηση, είναι η περιστροφή των αρμάτων χωρίς να μετακινούνται από τον άξονα περιστροφής τους, (Σχόλιο Προέλασης: Εδώ πρέπει να εξηγήσουμε ότι τη ίδια περιστροφή εκτελούν και πολλά δυτικά άρματα, δεν είναι κάτι καινοτόμο.)
Σύμφωνα με τον παρουσιαστή, τα Armata κατά την επιτόπια περιστροφή παραμένουν στην αρχική θέση τους, το οποίο σημαίνει ότι στην μάχη μπορούν να περιστραφούν 180-360 μοίρες χωρίς να έχουν εναλλαγές θέσεων.
Εν συνεχεία το σκηνικό μεταφέρεται στο σημείο παραγωγής του κιβωτίου μετάδοσης, όπου ο υπεύθυνος της κατασκευάστριας βιομηχανίας του άρματος, o οποίος κάθεται στην θέση του Πυροβολητή (ΠΑΜΑ), Ηλία Ντεμτσεκό, εξηγεί στον παρουσιαστή ότι το εικονιζόμενο σύστημα επιτρέπει στο Armata να κινείται με την ίδια ταχύτητα στην οπισθοπορεία όσο και με την αντίστοιχη μέγιστη ταχύτητα της εμπροσθοπορείας. Το άρμα έχει 8 σχέσεις εμπροσθοπορείας και 8 οπισθοπορείας.
Εν συνεχεία μεταφερόμαστε στο εσωτερικού του διαμερίσματος «όπου βρίσκεται το πλήρωμα, οι περισσότεροι έχουμε δει το εξωτερικό του άρματος κατά την παρέλαση, αλλά τώρα θα δούμε και το εσωτερικό του» εξηγεί ο παρουσιαστής.
Σύμφωνα με τον παρουσιαστή, “σήμερα έχουμε την μοναδική ευκαιρία να δούμε το διαβαθμισμένο εσωτερικό χώρο του πληρώματος του φημισμένου διαμερίσματος Armata”.
Ο παρουσιαστής κατά την είσοδο του στο άρμα μάχης κάθεται στην θέση του Αρχηγού Πληρώματος Μάχης (ΑΠΜΑ).
Στο εσωτερικό του άρματος μαζί με τον παρουσιαστή βρίσκεται στη θέση του Πυροβολητή και ο Ντεμτσεκό, ο οποίος εξηγεί ότι τα πάντα έχουν φτιαχτεί με γνώμονα την άνεση του πληρώματος.
Κατά την αφήγηση γίνεται σύγκριση του τριμελούς άρματος μάχης Armata με τα αντίστοιχα τετραμελή άρματα Abrams των ΗΠΑ, Leopard 2 της Γερμανίας και Merkava του Ισραήλ (Σχόλιο Προέλασης: Ολως περιέργως αποφεύγεται η σύγκριση με το γαλλικό Leclerc).
Έπειτα ο παρουσιαστής αλλάζει θέση και πηγαίνει στη θέση το Οδηγού Μέσου Άρματος (ΟΔΜΑ) όπου το τιμόνι του άρματος είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και κατά διεύθυνση για την ευκολότερη είσοδο του ΟΔΜΑ. Έχει δύο ποδόπληκτρα, επιτάχυνσης (γκάζι) και πέδησης (φρένο), όλα τα υπόλοιπα όργανα είναι όπως σε ενός συνηθισμένου οχήματος, το ταχύμετρο, ο μοχλός ταχυτήτων, όμως αντί για μοχλούς πηδαλιουχίας το άρμα διαθέτει τιμόνι, ο παρουσιαστής ζητεί ενθουσιασμένος από τον υπεύθυνο της εταιρείας να του πει δυνατά και καθαρά οτι δεν υπάρχουν άλλοι μοχλοί για τον χειρισμό του άρματος, αλλά μόνο το τιμόνι με τις δυο χειρολαβές. (Σχόλιο: Το τιμόνι μοιάζει όπως του αμερικάνικου Abrams).
Στη συνέχεια ο παρουσιαστής αναφέρεται στο περιστατικό με το ατύχημα που συνέβει κατά τη διάρκεια της τελική δοκιμαστικής παρέλασης της Νίκης τον Μάιο του 2015 όπου ένα Armata παρουσίασε βλάβη στο σύστημα μετάδοσης.
Όπως εξηγείται στο βίντεο, το άρμα δεν χάλασε, απλά σταμάτησε επειδή ο ΟΔΜΑ προσπαθώντας να ευθυγραμμίσει το άρμα πάνω στην γραμμή, κατά λάθος, χωρίς να είναι είναι δική του υπαιτιότητα, ο οδηγός ήταν νευρικός και κατά λάθος ενεργοποίησε το σύστημα στάθμευσης, οπότε πρακτικά, σταμάτησε από μόνος του άρμα και μετά από αυτό αποπροσανατολίστηκε.
Παρά τις όποιες κατασκευαστικές ατέλειες, ο ΟΔΜΑ έπρεπε να μάθει να οδηγεί το άρμα μέσα σε ένα μήνα. Το σχολείο μηχανοδήγησης είναι συνολικής διάρκειας 2 μηνών και ο ΟΔΜΑ έπρεπε να μάθει να οδηγεί σε έναν μήνα.
«Η επιτάχυνση και το σταμάτημα διδάσκονται, αλλά τι κάνει ο οδηγός όταν δέχεται πυρά; Τότε τι;» είναι το ερώτημα του παρουσιαστή.
«Ας φανταστούμε αυτή την κατάσταση, το Armata είναι στο πεδίο της μάχης και από μια κατεύθυνση υπάρχει ένας εισερχόμενος πύραυλος, το ίδιο και από την άλλη πλευρά. Τι θα κάνει το πλήρωμα στην περίπτωση εισερχόμενου πυραύλου;» ρωτά ο παρουσιαστής τον Αντρει Τερλικοβ.
«Το πλήρωμα δεν θα κάνει τίποτα επειδή φυσιολογικά δεν μπορεί να αντιδράσει πάρα πολύ γρήγορα σε πολλαπλούς εισερχόμενους πυραύλους. Όλα τα συστήματα προστασίας είναι αυτοματοποιημένα χωρίς κάποια εργασία από το πλήρωμα, το πλήρωμα έχει να εκτελέσει την αποστολή του,» λέει ο Τερλικοβ.
«Οπότε το Armata αυτομάτως θα αναγνωρίσει και καταστρέψει την απειλή;” Αναρωτιέται ο παρουσιαστής.
“Ναι, η αποστολή του πληρώματος είναι να ακολουθήσουν τους τακτικούς σκοπούς τους να εντοπίσουν και να καταστρέψουν άμεσα στόχους.”
Η συνέχεια επί του βίντεο…
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2016/01/25/%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%AC%CF%81%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου