Το M1A2 Σύστημα Ενισχυμένου Πακέτου (SEP) είναι ο διάδοχος του M1A2. Είναι επίσης ένα πακέτο εκσυγχρονισμού για τα παλιότερα άρματα μάχης Abrams. Διαθέτει βελτιωμένο πακέτο θωράκισης, βελτιωμένα εξαρτήματα συστήματος, βελτιωμένα εξαρτήματα υπολογιστών και κάποιες άλλες βελτιώσεις. Το πρώτο εκσυγχρονισμένο άρμα μάχης παραδόθηκε το 1999. Συνολικά 240 άρματα μάχης κατασκευάστηκαν απο την αρχή ως M1A2 SEP. 300 άρματα μάχης M1A2 εκσυγχρονίστηκαν στο πρότυπο M1A2 SEP. 400 παλιότερα άρματα M1A1 εκσυγχρονίστηκαν στο πρότυπο M1A2 SEP. Επίσης άγνωστος αριθμός των αρχικών ανακατασκευασμένων αρμάτων M1 εκσυγχρονίστηκαν σ’αυτό το πρότυπο. Έτσι ο Στρατός των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ) χρησιμοποιεί τουλάχιστον 900 άρματα μάχης που είναι εκσυγχρονισμένα σ’αυτό το πακέτο. Θεωρείται ως η ραχοκοκαλιά των Τεθωρακισμένων δυνάμεων του Στρατού των ΗΠΑ. Αυτό το άρμα δεν εξάγεται. Προβλέπεται ότι ο στόλος των ανακατασκευασμένων και εκσυγχρονισμένων αρμάτων μάχης M1A1 θα παραμείνει σε υπηρεσία με τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ τουλάχιστον έως το 2021. Τα άρματα M1A2 θα παραμείνουν σε υπηρεσία και πέραν του 2050.
Το M1A2 SEP είναι ένα από τα καλύτερα άρματα μάχης στον κόσμο. Διαθέτει απίστευτη τεχνολογία και θωράκιση. Τα εκσυγχρονισμένα άρματα είναι ελάχιστα βαρύτερα από την βασική έκδοση του Μ1Α2.
Τα βασικής έκδοσης άρματα M1A2 χρησιμοποιούν εξελιγμένη θωράκιση, ενισχυμένη με τμήματα στρωμάτων απεμπλουτισμένου ουρανίου με επίστρωση γραφίτη. Η θωράκιση αυτού του άρματος μάχης θεωρείται μια από τις καλύτερες σε όλο τον κόσμο. Το Μ1Α2 SEP έχει σημαντικό επίπεδο προστασίας έναντι όλων των γνωστών αντιαρματικών όπλων. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει εξοπλισμό αντιμετώπισης αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών (IED). Η προστασία μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω με την τοποθέτηση επιπρόσθετης εκρηκτικής αντιδραστικής θωράκισης (ERA).
Το άρμα μάχης είναι οπλισμένο με το ίδιο λειόκανο πυροβόλο Μ256 των 120 χιλιοστών όπως και ο προκάτοχος του. Το δραστικό βεληνεκές είναι άνω των 4 χιλιομέτρων. Μπορεί να βάλλει βλήματα M829A3 τύπου APFSDS με διατρητή απεμπλουτισμένου ουρανίου και βλήματα M1028 που κατά την έξοδο από την κάννη του πυροβόλου εκτοξεύουν μαζικά θραύσματα βολφραμίου. Το συγκεκριμένο βλήμα έχει καταστροφικές συνέπειες κατά την προσβολή προσωπικού σε αποστάσεις που κυμαίνονται από 200 έως 500 μέτρα. Τα πυρομαχικά για το κυρίως οπλισμό αποθηκεύονται στην αποθήκη του πύργου, που είναι εφοδιασμένη με πλαίσια προστασίας έκρηξης.
Η έκδοση SEPv2 (version 2) πρόσθεσε τον τηλεχειριζόμενο οπλικό σταθμό CROWS ή CROWS 2, οπλισμένο με πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών. Αυτό το όπλο μπορεί να βάλλει από το εσωτερικό του άρματος χωρίς να εκτεθεί το πλήρωμα στα εχθρικά πυρά. Επίσης υπάρχουν δύο πολυβόλα των 7,62 χιλιοστών. Ένα από αυτά είναι τοποθετημένο ως συζυγές στο κυρίως όπλο. Το άλλο είναι τοποθετημένο στην οροφή και το χειρίζεται ο γεμιστής.
Το M1A2 SEP διαθέτει ένα πιο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πυρός (ΣΕΠ) με αναβαθμισμένο βλητικό υπολογιστή. Και τα δύο σκοπευτικά, πυροβολητή και ανεξάρτητο θερμικό περισκόπιο αρχηγού χρησιμοποιούν νέας τεχνολογίας 2ης γενιάς FLIR και έχουν βελτιωμένη ευκρίνεια και ικανότητες νυχτερινής παρατήρησης. Ο αρχηγός και πυροβολητής μπορούν να παρακολουθούν και να ταυτοποιήσουν πολλαπλούς στόχους ταυτοχρόνως. Αυτή η λειτουργία δίνει στο άρμα την δυνατότητα προσβολής hunter-killer.
Το άρμα είναι εξοπλισμένο με ψηφιακό σύστημα διαχείρισης μάχης. Επιτρέπει στους αρχηγούς να εντοπίσουν εχθρικές ή φίλιες δυνάμεις στο πεδίο της μάχης. Αυτό το σύστημα βασίζεται στην παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα αυξάνει την επίγνωση τακτικής κατάστασης του αρχηγού άρματος.
Το άρμα λειτουργεί από πλήρωμα τεσσάρων ατόμων συμπεριλαμβανομένων του Αρχηγού, Πυροβολητή, Γεμιστή και Οδηγού.
Κάποιες αναβαθμίσεις έγιναν στο συγκρότημα ισχύος. Το άρμα μάχης κινείται από τον αεριοστρόβιλο κινητήρα AGT1500 της Honeywell ο οποίος αναπτύσσει 1500 ίππους. Ο εν λόγω κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις. Ο αεριοστρόβιλος αναπτύσσει μεγαλύτερη ισχύ πυρός από τον συμβατικό πετρελαιοκινητήρα. Ωστόσο είναι πολύπλοκος και απαιτεί τεράστια οικονομικά ποσά στην συντήρηση, την υλικοτεχνική υποστήριξη και «διψάει» για καύσιμο. Ο κινητήρας λειτουργεί κυρίως με πετρέλαιο ή καύσιμο αεροπορικού τύπου, όμως σε έκτακτες περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιήσει και βενζίνη. Ένα πλήρες συγκρότημα ισχύος μπορεί να αφαιρεθεί και να αντικατασταθεί μέσα σε 30 λεπτά της ώρας. Το άρμα μάχης είναι επίσης εξοπλισμένο με βοηθητική μονάδα ισχύος (APU). Τροφοδοτεί με ηλεκτρική ισχύ όλα τα συστήματα όταν το συγκρότημα ισχύος είναι εκτός λειτουργίας. Το σύστημα μετάδοσης ισχύος έχει αναβαθμιστεί για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως το άρμα μάχης έχει αρκετά αθόρυβη λειτουργία.
Το άρμα μάχης μπορεί να μεταφερθεί αεροπορικώς από στρατιωτικά μεταγωγικά αεροσκάφη C-5 Galaxy και C-17 Clobemaster.
Εκδόσεις
- M104 Wolverine όχημα αρματογέφυρας εφόδου. Βασίζεται στο M1A2 SEP.
- Το πακέτο «Συλλογή Επιβίωσης Άρματος σε Κατοικημένους Τόπους» (TUSK)αναπτύχθηκε για τα άρματα μάχης Abrams για να βελτιώσει την επιβίωση τους σε αστικό περιβάλλον. Το TUSK μπορεί να εφαρμοστεί από τις μονάδες σε συνθήκες επιχειρήσεων. Αφότου εγκατασταθεί το άρμα έχει βελτιωμένη προστασία, ισχύ πυρός και επίγνωση τακτικής κατάστασης.
M1A2 SEP
- Είσοδος σε υπηρεσία: 1999 (;)
- Πλήρωμα: 4 άτομα
Διαστάσεις και βάρη
- Βάρος: 69,52 τόνους
- Μήκος (πυροβόλο μπροστά): 9,83 μέτρα
- Μήκος σκάφους: 7,92 μέτρα
- Πλάτος: 3,7 μέτρα
- Ύψος: 2,4 μέτρα
Οπλισμός
- Κυρίως οπλισμός: Λειόκανο πυροβόλο 120 χιλιοστών
- Πολυβόλα: 2Χ7,62 χιλ. 1X12,7 χιλ.
- Εύρος ανύψωσης: -9 έως +2- μοίρες
- Εύρος περιστροφής: 360 μοίρες
- Φορτίο πυρομαχικών
- Κυρίως οπλισμός: 40 βλήματα
- Πολυβόλα: 12400Χ7,62 χιλ. και 1000Χ12,7 χιλ.
Κίνηση
- Κινητήρας: αεροστρόβιλος Honeywell AGT1500
- Ισχύς κινητήρα: 1500 ίπποι
- Μέγιστη ταχύτητα σε δρόμο: 68 χλμ/ωρα
- Αυτονομία: 425 χιλιόμετρα.
Κινητικότητα
- Μετωπική μεγίστη κλίση: 60%
- Πλευρική μέγιστη κλίση: 40%
- Κάθετο εμπόδιο: 1 μέτρο
- Τάφρος: 2,7 μετρά
- Υδάτινο κώλυμα: 1,2 μέτρα
- Υδάτινο κώλυμα με προετοιμασία: 2 μέτρα
Απόδοση απο το military-today.com για την Προέλαση.
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2015/07/26/%CE%B7%CF%80%CE%B1-%CE%AC%CF%81%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CE%AC%CF%87%CE%B7%CF%82-m1a2-sep/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου