Κυριακή, 7 Φεβρουαρίου 2016

Ωκύαλος στην υπηρεσία των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, ένα σκάφος ανορθόδοξου πολέμου από ελληνικές εταιρείες

Ο «Ωκύαλος», δηλαδή ο τάχιστος στη θάλασσα –όπως η ομηρική ωκύαλος ναυς– εντάσσεται στο Πολεμικό Ναυτικό για τις ανάγκες των ειδικών δυνάμεων. Ελληνικής κατασκευής, το πρωτότυπο σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα 45 κόμβων, διαθέτοντας υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα.
Ο «Ωκύαλος», δηλαδή ο τάχιστος στη θάλασσα –όπως η ομηρική ωκύαλος ναυς– εντάσσεται στο Πολεμικό Ναυτικό για τις ανάγκες των ειδικών δυνάμεων. Ελληνικής κατασκευής, το πρωτότυπο σκάφος αναπτύσσει ταχύτητα 45 κόμβων, διαθέτοντας υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα.
Κώστας Αλατζάς
Ωκύαλος ονομάζεται εκείνος που κινείται με ταχύτητα πάνω στο νερό. «Ωκύαλος ναυς» χαρακτηρίζεται από τον Ομηρο το σκάφος του Οδυσσέα. Το ίδιο επίθετο έδωσαν οι ιθύνοντες του Πολεμικού Ναυτικού στο πρόγραμμα σχεδίασης και ανάπτυξης σκαφών ανορθόδοξου πολέμου για τις ανάγκες της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ). Το πρώτο σκάφος ναυπηγήθηκε, δοκιμάστηκε επιτυχώς και πλέον θεωρείται θέμα χρόνου η ένταξή του στο Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.).
Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του ταχύπλοου πολεμικού σκάφους έγινε αποκλειστικά για τις επιχειρησιακές ανάγκες των ειδικών δυνάμεων και το έργο ανέλαβαν μόνο ελληνικές εταιρείες. Το κόστος για τη ναυπήγηση του σκάφους εκτιμάται περίπου στις 500.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκε με δωρεά των εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Το πρωτότυπο αυτό σκάφος αποτελείται εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, δεν ξεπερνά σε μήκος τα 14 μέτρα και έχει πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα και έχει μεγάλη αυτονομία. Η μέγιστη ταχύτητα του σκάφους είναι 45 κόμβοι με επιχειρησιακό φορτίο και η εμβέλειά του ανέρχεται σε περίπου 300 ναυτικά μίλια. Εχει τη δυνατότητα να επιχειρεί σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Ανήκει στην κατηγορία «Β», η οποία περιλαμβάνει σκάφη που έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σε περιβάλλον με ύψος κύματος τεσσάρων μέτρων και άνεμο έντασης έως 8 μποφόρ. Το νέο σκάφος είναι ειδικά εξοπλισμένο για τις ανάγκες των μονάδων υποβρυχίων καταστροφών και διαθέτει ρομποτικό σύστημα έδρασης, κίνησης, κατεύθυνσης, τηλεχειρισμού και σκόπευσης, για πολυβόλο Browning διαμετρήματος 0,50 ιντσών (12,7 χιλ).
Είναι από αλουμίνιο, έχει μήκος 14 μέτρα, αναπτύσσει ταχύτητα έως 45 κόμβους, μπορεί να επιχειρεί με κύματα ύψους 4 μέτρων και ανέμους 8 μποφόρ.
Το νέο ταχύπλοο, η καθέλκυση του οποίου έγινε τέλη Νοεμβρίου, τις τελευταίες ημέρες εκτελεί δοκιμές αποδοχής από το Π.Ν. Η μέχρι τώρα πορεία των δοκιμών κρίνεται επιτυχής, καθώς ικανοποιήθηκαν οι απαιτήσεις της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών και όλα δείχνουν ότι στις αρχές του νέου χρόνου το σκάφος θα ενταχθεί στη δύναμή της. Οπως σημειώνουν πηγές του ΓΕΝ, «τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός του σκάφους θα έχουν αποτέλεσμα να αναβαθμιστούν οι δυνατότητες της ΔΥΚ, καθώς η Διοίκηση θα αποκτήσει ένα ακόμα Σκάφος Ανορθόδοξου Πολέμου (ΣΑΠ) για τη διεξαγωγή ειδικών επιχειρήσεων σε ολόκληρη την έκταση του θεάτρου επιχειρήσεων».
Το πρόγραμμα ναυπήγησης σκαφών ανορθόδοξου πολέμου πραγματοποιείται με την εποπτεία του ΓΕΝ από εγχώριες εταιρείες και χρησιμοποιούνται υλικά ελληνικής σχεδίασης και παραγωγής. Η χρηματοδότηση έγινε από τη FULGOR Α.Ε., εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο παραγωγής καλωδίων. Η κατασκευή του έγινε από την εταιρεία Ν. ΜΠΟΥΛΕΛΑΚΗΣ ΑΕΒΕ, ενώ τη ρομποτική βάση έδρασης του οπλικού συστήματος την κατασκεύασε και τη διέθεσε η εταιρεία SOUKOS ROBOTS.
Στις απαιτήσεις του ΓΕΝ προβλέπεται η ναυπήγηση νέων ταχύπλοων Σκαφών Ανορθόδοξου Πολέμου για τις επιχειρησιακές ανάγκες των Μονάδων Υποβρυχίων Καταστροφών. Μάλιστα, σύμφωνα με αξιωματικούς του ΓΕΝ, το συγκεκριμένο πρόγραμμα βρίσκεται ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού, ωστόσο αναζητούνται οι απαραίτητες πιστώσεις. Οπως εκτιμούν, το κόστος του προγράμματος δεν μπορεί να υπολογιστεί, καθώς εξαρτάται από τον τελικό αριθμό των σκαφών ναυπήγησης καθώς και από τις αλλαγές που ενδεχομένως προκύψουν στον σχεδιασμό μετά τις δοκιμές που πραγματοποιεί το πρωτότυπο σκάφος.
kathimerini.gr
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2014/12/28/%CF%89%CE%BA%CF%8D%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B5/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου