Τρία νέα σημαντικά εξοπλιστικά προγράμματα του Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής συνολικής αξίας 63,1 εκατ. ευρώ βρίσκονται αυτή την περίοδο σε διαφορετικές φάσεις υλοποίησης.
Το πρώτο αφορά την αναβάθμιση των θερμικών καμερών των Περιπολικών Σκαφών Ανοικτής Θαλάσσης τύπου Sa’ar 4 του Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής συνολικής αξίας 2,5 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Στη φάση αυτή του διαγωνισμού πραγματοποιείται η δημόσια διαβούλευση για τις προδιαγραφές και τις αποδόσεις των συστημάτων. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν δύο ελληνικές εταιρείες η MILTECH HELLAS Α.Ε η οποία έχει εγχώρια με δική της τεχνολογία αναπτύξει θερμικές κάμερες επιτήρησης και η ΡΑΜΦΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΙΚΕ. η οποία συνεργάζεται με την ισραηλινή εταιρεία CONTROP PRECISION TECHNOLOGIES Ltd.
Το δεύτερο πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής περιλαμβάνει την αγορά ενός οχήματος τύπου ΒΑΝ 4Χ4 για αποστολές παράκτιας επιτήρησης συνολικής αξίας 600.000 ευρώ. Τα οχήματα αυτών των αποστολών διαθέτουν αναπτυσσόμενο ιστό επί της οροφής του αυτοκινήτου επί του οποίου υπάρχουν συνήθως δύο κάμερες μία ημέρας και μια θερμική ώστε το πλήρωμα του οχήματος να μπορεί να παρακολουθεί επιτηρεί την περιοχή ενδιαφέροντος στην οποία έχει αναπτυχτεί το όχημα. Το συγκεκριμένο όχημα διαθέτει επίσης σύστημα επικοινωνίας ώστε να μπορεί να μεταδίδει τις πληροφορίες που συλλέγει.
Το τρίτο και πιο σημαντικό πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι η ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ), συνολικού προϋπολογισμού 60.000.000 ευρώ(συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Για το εν λόγω πρόγραμμα πρόκειται σύντομα να συγκροτηθεί πενταμελής έκτακτη Επιτροπή Σύνταξης Τεχνικών Προδιαγραφών. Υπενθυμίζεται ότι εδώ και 12 χρόνια βρίσκεται σε λειτουργία σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης στην περιοχή του Αργοσαρωνικού, του Νότιου Ευβοϊκού, τα στενά της Κέας της Άνδρου, τμήμα των Βορείων Κυκλάδων, μέρος του Κεντρικού Αιγαίου, τον Πατραϊκό Κόλπο και τα στενά της Κέρκυρας με κάλυψη την βόρεια και νότια περιοχή αυτών. Το σύστημα περιλαμβάνει 11 σταθμοί αισθητήρων RSS (Remote Sensor Sites), 3 κέντρα VTS και 2 κέντρα RTS (Regional Traffic Services). Ο κάθε σταθμός αισθητήρων περιλαμβάνει κατάλληλο αριθμό συστημάτων και συσκευών-αισθητήρων για συλλογή και τοπική επεξεργασία των στοιχείων κυκλοφορίας και συνθηκών περιβάλλοντος της περιοχής του.
Οι σταθμοί αισθητήρων λειτουργούν χωρίς προσωπικό και περιλαμβάνουν κατά περίπτωση τα ακόλουθα συστήματα:
- Πομποδέκτη radar,
- Συσκευή αυτόματου προσδιορισμού ταυτότητας πλοίων AIS (Automatic Identification Systems)
- Ραδιογωνιόμετρο
- Πομποδέκτες επικοινωνίας VHF-marine & aero
- Κάμερες ημέρας, χαμηλού φωτισμού και θερμικής ακτινοβολίας (νυκτός)
- Μετεωρολογικούς αισθητήρες
- Ραδιοζεύξεις
Τέλος σύμφωνα με την ιστοσελίδα e-amyna δύο από τα έξι συνολικά σκάφη τύπου POB-24G κλάσης «Φαίακας» βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα γίνονται προσπάθειες να παραληφθούν εντός του 2016 λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισαν τα κροατικά ναυπηγεία «MONTMONTAZA – GREBEN d.o.o.». Τα έξι σκάφη είχαν παραγγελθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά την άνοιξη του 2014 Το πρόγραμμα αγοράς των έξι σκαφών της κλάσης «Φαίακας» συγχρηματοδοτήθηκε κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και κατά 25% από εθνικούς πόρους, ενώ το συνολικό ποσό της ανέρχεται στα 13.387.998 ευρώ.
http://defencenews.gr/index.php/ethniki-amina/3242-ekkinisi-trion-neon-eksoplistikon-programmaton-gia-to-l-s
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου