Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

Γιατί ο Ρωσικός Στρατός επαναφέρει τα μεγαλύτερα αερόστρωμνα στον κόσμο;

ΗΡωσία πρόκειται να αποκτήσει περισσότερα πλοία ταχείας μεταφοράς -αερόστρωμνα- Zubr (“Bison”), το γιγάντιο αερόστρωμνο 555 τόνων και μήκους 187 ποδών που μπορεί να μεταφέρει τρία άρματα μάχης, δέκα μικρότερα τεθωρακισμένα οχήματα ή πεντακόσιους στρατιώτες.
Η κατασκευή του πρώτου σκάφους προγραμματίστηκε να ξεκινήσει το 2018, σύμφωνα με το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Sputnik News, το οποίο δεν προσδιόρισε πόσα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν.
Για λόγους σύγκρισης, το αντίστοιχο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ) είναι το Αερόστρωμνο Αποβατικό Σκάφος ή LCAC, το οποίο ζυγίζει μόνο 182 τόνους και μπορεί να μεταφέρει μόνο ένα άρμα μάχης.
Τόσο το Zubr όσο και το LCAC είναι σχεδιασμοί του Ψυχρού Πολέμου. Μέχρι τη στιγμή που η Σοβιετική Ένωση κατέρρευσε, το Σοβιετικό Ναυτικό είχε εννιά Zubr. Η Ρωσία κατέληξε με τρία, η Ουκρανία με δυο και η Ελλάδα τελικά κατέληξε με τέσσερα. Τώρα η Κίνα αγοράζει επίσης Zubr.
Γιατί επανέρχεται σε υπηρεσία μια παλιά κλάση αποβατικών πλοίων ταχείας μεταφοράς; Ένα άρθρο του Sputnik News από το 2016 ρίχνει κάποιο φως. Αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχουν αρκετά ρωσικά αποβατικά σκάφη, και αυτά που είναι σε υπηρεσία αντιμετωπίζουν προβλήματα.
“Δεν υπάρχουν αρκετά ρωσικά αποβατικά πλοία των project “Dyugon” και “Gyurza” για να επιλύσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών”, ανέφερε το Sputnik News.
“Δεν διαθέτουμε ακόμα αξιόπιστους πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι οδήγησαν στα προβλήματα με τα “Dyugongs”είπε ο στρατιωτικός αναλυτής Αντρέϊ Φρόλοφ. “Το Zubr έχει δοκιμαστεί επιτυχώς και είναι ακόμα σε ζήτηση στο εξωτερικό”.
Το Zubr διαθέτει υψηλής θερμοκρασίας αεροστρόβιλους κινητήρες που αποδίδουν μέγιστη ταχύτητα των 60 κόμβων. Το Naval-Technology.Com περιγραφεί τη σχεδίαση Zubr ως “έναν πλωτήρα τετράγωνου σχήματος του σκάφος του οποίου παρέχει μια λαστιχένια, σταθερή και πλώιμη σχεδίαση. Η υπερκατασκευή του πλωτήρα διαιρείται από δύο διαμήκη διαφράγματα σε τρεις λειτουργικούς χώρους. Ο μεσαίος χώρος περιλαμβάνει το διαμέρισμά των τεθωρακισμένων οχημάτων που θα αποβιβαστούν με διαδρόμους τροχοδρόμησης και αναβαθμίδες φορτοεκφόρτωσης. Οι δυο εξωτερικοί τομείς στεγάζουν τις μονάδες βοηθητικής ισχύος, τα διαμερίσματα των στρατιωτών, του χώρους διαβίωσης του πληρώματος και τις εγκαταστάσεις υποστήριξης ζωής και πυρηνικής, βιολογικής, χημικής προστασίας (ΠΒΧ)”.
Το Zubr είναι οπλισμένο με δυο πολλαπλούς εκτοξευτές πυραύλων, τέσσερις εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων μικρής εμβέλειας Igla-M και δυο πυροβόλα των τριάντα χιλιοστών. Όπως προβλέπεται για τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης αμυντικών θεμάτων, υπάρχουν κάποιες μεγάλες αξιώσεις για την ικανότητα του Zubr. “Το πλοίο έχει την ικανότητα να αποβιβάσει στρατιώτες στο 78 τοις εκατό των ακατέργαστων ακτών σε ολόκληρο τον κόσμο”, ισχυρίζεται το Sputnik News. “Επιπλέον, το Zubr είναι αόρατο στους σταθμούς ραντάρ. Αυτό το φαινόμενο επιτυγχάνεται λόγω του γεγονότος οτι κατά τη διάρκεια της μετακίνησης, το πλοίο πλέει μέσα σε ένα γιγάντιο σύννεφο εκτοξευόμενου ύδατος, το οποίο “θολώνει” τις εξωτερικές επιφάνειες του στις οθόνες του ραντάρ”.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι ο ισχυρισμός ότι η αναβίωση της παραγωγής του Zubr είναι μια απάντηση στο διεθνές ενδιαφέρον. Όπως είχε επισημαίνει το 2014 το Foxtrot Alpha, η Ελλάδα ήταν τόσο απογοητευμένη με τα Zubr που πούλησε κάποια από αυτά στην Κίνα. Ένα γιγάντιο αμφίβιο αερόστρωμνο το οποίο μπορεί να μεταφέρει τρία άρματα μάχης θα είναι χρήσιμο για την Κίνα εν μέσω των νησιών και ατολλών της αμφισβητούμενης Νότιας Κινεζικής Θάλασσας. Ωστόσο, αυτό θα ισχύσει αν τα αερόστρωμνα δουλέψουν όπως διαφημίζονται.
Ενώ η Ρωσία επιστρέφει πίσω προς τα αερόστρωμνα του Ψυχρού Πολέμου, το Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ προσανατολίζονται προς το μέλλον. Το Πλοίο Σύνδεσης με την Ακτή ή SSC, είναι υπό εξέλιξη ως ενα ιδιαίτερα αυτοματοποιήμενο αερόστρωμνο με μεγαλύτερη αξιοπιστία από το LCAC.
Michael Peck
Απόδοση/Μετάφραση απο nationalinterest.org για την Προέλαση.
πηγη
http://www.proelasi.org/2017/07/10/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%BF-%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου