Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Η τραγωδία της Κινάρου μέσα από αποκλειστικές φωτογραφίες

Η πτώση του ελικοπτέρου σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος και όχι σε κάποιο μηχανικό ή οτιδήποτε άλλο (στο διαδίκτυο κυκλοφορούν διάφορες ανοησίες περί κατάρριψης του ελικοπτέρου). Το ελικόπτερο προσέκρουσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε βραχώδη γκρεμό.

Κυριολεκτικά χτύπησε όπως ένα αυτοκίνητο σε ένα τοίχο. Το στίγμα του ελικοπτέρου χάθηκε στις 02.45 κοντά στο ύψος της νησίδας Κινάρου, στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Δωδεκανήσων και Κυκλάδων, δυτικά της Καλύμνου και της Λέρου και αμέσως σήμανε συναγερμός. Ένα ελικόπτερο τύπου Super Puma και ένα αεροσκάφος C130 πέταξαν στην περιοχή, όπου νωρίς το πρωί, εντόπισαν τα συντρίμμια του μοιραίου ελικοπτέρου, το οποίο είναι ιδίου τύπου με αυτό που έπεσε στα Ίμια. Σε μια προσπάθεια των χειριστών να πετάξουν πάνω από το λόφο ύψους τριακοσίων μέτρων, στη δυτική πλευρά της Κινάρου, με κατεύθυνση την ανατολική πλευρά, προκειμένου να «προσβάλει» ή να αναγνωρίσει «εχθρικό» πλοίο, προσέκρουσε με σφοδρότητα στο γκρεμό. Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ φυσιολογικές (νοτιοδυτικός άνεμος 5-6 μποφόρ ύψος κύματος 1,5 μέτρα). 

Το στίγμα του ελικοπτέρου - απώλεια σήματος και επικοινωνιών - χάθηκε από τα ραντάρ περίπου στις 2.45 τα ξημερώματα της Πέμπτης, ενώ πετούσε πάνω από τη νήσο Κίναρο στο Αιγαίο. Το ελικόπτερο εκτελούσε νυχτερινή άσκηση και πετούσε σε χαμηλό ύψος. Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον αρχηγό ΓΕΝ, στις 4:40 π.μ. υπήρξε θερμικό ίχνος σε απόκρημνη περιοχή στη νήσο Κίναρο, ενώ στις 7:01 υπήρξε και οπτικός εντοπισμός. Το ελικόπτερο είχε απονηωθεί από τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» στο πλαίσιο της άσκησης «Αστραπή». 

Το πλήρωμα αποτελούσαν τρία άτομα, δύο πιλότοι και ένας μηχανικός, τα ονόματα των οποίων δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ΓΕΝ: Αναστάσιος Τουλίτσης (αναζητείται), υποπλοίαρχος, Κωνσταντίνος Πανανάς, υποπλοίαρχος, Ελευθέριος Ευαγγέλου, ανθυπασπιστής.

 Αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό:
Τα πτώματα βρέθηκαν διαμελισμένα σε διάφορα σημεία γεγονός που καταδικνύει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. 

Στο βάθος το σημείο συντριβής του μοιραίου ελικοπτέρου

Το σημείο όπου ο βράχος έχει μαυρίσει είναι το σημείο πρόσκρουσης του ελικοπτέρου 

Κομβικό ρόλο στην επιχείρηση διαδραμάτισε το Π.Σ. και ειδικότερα η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων καθώς και η 1η ΕΜΑΚ.
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου