Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Αεροκίνηση made in Vietnam με υπογραφή Πάνου Καμμένου

Η ΤΑΜΣ ΣΑΡΙΣΑ 2016 ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την προβολή των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ελληνικού Στρατού σε θέματα αεροκίνησης. 

Το σκέλος της άσκησης που εκτελέστηκε στο πεδίο ασκήσεων βολών "ΑΣΚΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ" περιλάμβανε την εκτέλεση αεροκίνησης από τα παρωχημένα ελικόπτερα UH-1H του 2ου Τάγματος Αεροπορίας Στρατού καθώς και το προσωπικό της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας. Εκτός των UH-1H Huey χρησιμοποιήθηκαν και ορισμένα CHINOOK καθώς και μόλις ένα ΝΗ-90. Γιατί όμως χρησιμοποιήθηκε μόλις ένα ΝΗ-90 τη στιγμή που διαθεσιμότητες της Αεροπορίας Στρατού (βάσει πραγματικών υπηρεσιακών αναφορών του 2ου ΣΥΑΣ προς τη Διεύθυνση Α.Σ) είναι από 3 έως και 5 ελικόπτερα από τα 11 που συνολικά διαθέτουμε; Η απάντηση είναι προφανής: είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίο ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας αποστράτευσε τον πρώην Α/ΓΕΣ Χρήστο Μανωλά ο οποίος αρνούνταν συστηματικά να συνηγορήσει υπερ της παύσης των παραλαβών των υπερσύγχρονων ΝΗ-90. Ο κατά τα άλλα ελικοπτεράς Υπουργός έχει κηρύξει ανελέητο πόλεμο προς τα κορυφαίων επιδόσεων ελικόπτερα ΝΗ-90. Κι όλα αυτά τη στιγμή που τα UH-1H οριακά ανταποκρίνονται. Στη ΤΑΜΣ ΣΑΡΙΣΑ είδαμε πως τα τέσσερα ελικόπτερα UH-1H αποβίβασαν μόλις 4 άνδρες της  71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας έκαστο. Κι όλα αυτά δεδομένου πως η μεταφορική ικανότητα του UH-1H είναι 10 με 11 άνδρες. Σημειώνεται, πως η ομάδα μάχης της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας είναι 6 άτομα. Ούτε καν την ομάδα μάχης δεν μπορούσαν να μεταφέρουν τα UH-1H. 

Η απάντηση που δίνει η Αεροπορία Στρατού για το γεγονός πως τα Huey μετέφεραν μόνον 4 άνδρες έκαστο είναι πως αφενός δεν πρέπει να καταπονείται το ελικόπτερο λόγω παλαιότητας και αφετέρου για λόγους ασφαλείας. Ούτε καν μια διμοιρία ολόκληρη της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας δεν κατέβηκε στο πεδίο ασκήσεων βολών "ΑΣΚΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ". Κι όλα αυτά ενώ κάλλιστα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μερικά από τα υπερσύγχρονα ΝΗ-90. Ο λόγος για τον οποίο δεν χρησιμοποιήθηκαν είναι διότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ επιλέγει σκοπίμως να δυσφιμίσει και να απαξιώσει το ελικόπτερο. Σας θυμίζει τίποτα; Τη περίπτωση του Βαγγέλη Μεϊμαράκη που απαξιώνε τα καλύτερα συμβατικά υποβρύχια στο κόσμο, τα υποβρύχια "214". Τελικά σε αυτή τη χώρα όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν. Φυσικά το πρόβλημα δεν λύνουν οι παραλαβές των βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων CHINOΟΚ από τις ΗΠΑ. Κι ο λόγος είναι απλός: άλλη η επιχειρησιακή χρησιμότητα του ενός ελικοπτέρου και άλλη του άλλου.  

O σημερινός υπουργός άμυνας έχει ευθύνες για την κατάσταση που βιώνει η Αεροπορία Στρατού. Και εξηγούμαστε:
  1. Σταμάτησε τις παραλαβές των ελικοπτέρων αποτελώντας τροχοπέδη στην κατακόρυφη βελτίωση των ικανοτήτων αεροκίνησης του Ε.Σ. 
  2. Απαξιώνει συστηματικά τα ΝΗ-90. Μέχρι και ο πρωθυπουργός της χώρας πετάει με ένα αρχαίο μονοκινητήριο ελικόπτερο πάνω από θάλασσα με Huey.  
  3. Δεν υπογράφει τη σύμβαση εν συνεχεία τεχνικής υποστήριξης, το γνωστό FOLLOW ON SUPPORT με στόχο την κάθετη αύξηση των διαθεσιμοτήτων. Πρόκειται για σύμβαση πενταετούς διάρκειας ύψους 71 εκατ. ευρώ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραδόσεις των ελικοπτέρων όμως διακόπηκαν στο 11ο ελικόπτερο, κατόπιν εντολής, στις 18 Φεβρουαρίου του 2015, του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου, για τη μη παραλαβή του 12ου ΝΗ- 90, προκειμένου να ολοκληρωνόταν η έρευνα της σύμβασης προμήθειας από τη νεοσύστατη διακλαδική επιτροπή εσωτερικού ελέγχου του υπουργείου. Μάλιστα, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας σε σύσκεψη με την κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε την πώληση των ΝΗ-90 στη Λιβύη με αξιωματούχους της οποίας είχε συναντηθεί προ μηνών. Όμως η επιτροπή εσωτερικού ελέγχου στην οποία συμμετέχουν στρατιωτικοί δεν παρουσίασε κανένα αξιόποινο στοιχείο ώστε να δοθεί νομικό άλλοθι στον υπουργό να σταματήσει τις παραλαβές των ελικοπτέρων. Συν τις άλλοις, για ποιον λόγο δεν συνεχίστηκαν οι παραλαβές των ελικοπτέρων και παράλληλα η επιτροπή να πραγματοποιεί τις απαραίτητες ενέργειες; Κι όλα αυτά τη στιγμή που έχει πληρωθεί το 70% του συνολικού τιμήματος (659 εκατ. ευρώ) και τη στιγμή που 4 ελικόπτερα είναι έτοιμα για να έρθουν στην Ελλάδα και να ενταχθούν άμεσα στην Αεροπορία Στρατού. 

Το συμπέρασμα είναι πως εν έτει 2016 βλέπουμε ασκήσεις (ή πιο σωστά επιδείξεις) με ελικόπτερα εποχής 1960, ξυπνώντας αναμνήσεις της Μάχης La Drang στα υψίπεδα του κεντρικού Βιετνάμ. Μάλιστα, σύμφωνα με τη νέα δομή δυνάμεων του Ε.Σ η ΑΣΔΕΝ αποκτά εκτός από την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών και δεύτερη εφεδρεία την 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία Πεζικού από τα Χανιά. Πως λοιπόν θα επιχειρήσουν συνολικά δύο αεροκίνητες ταξιαρχίες, συν τη 1η Ταξιαρχία Καταδρομών συν τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων; Με τι ιπτάμενα μέσα; Με ποια υποδομή; Ο καθένας ας εξάγει τα συμπεράσματα του...
ΠΗΓΗ
http://defencenews.gr/amina/4420-aerokinisi-made-in-vietnam-me-ypografi-panou-kammenou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου