Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016

Kalashnikov: 75 εκατομμύρια ΑΚ και συνεχίζουν – Aπαράμιλλη αξιοπιστία – Δείτε βίντεο


75 εκατομμύρια και συνεχίζουν. Τόσα είναι τα τυφέκια εφόδου ΑΚ της Kalashnikov που έχουν κατασκευαστεί σε εργοστάσια 100 χωρών από το 1949 καθιστώντας το πιο επιτυχημένο όπλο όλων των εποχών.
Είναι μάλιστα τόσο απαράμιλλη η αξιοπιστία τους που ακόμα βρίσκονται σε υπηρεσία όπλα των πρώτων μοντέλων στα χέρια στρατιωτικών ομάδων ιδιαίτερα στην Αφρική που ουσιαστικά δεν έχουν συντηρηθεί εργοστασιακά ποτέ αλλά είναι πλήρως λειτουργικά.
Η σχεδίαση είναι άρτια και δεν έχουν αναφερθεί προβλήματα σε κάποιο μοντέλο του όπλου AKs, RPKs, PKM είτε στο αρχικό διαμέτρημα των 7,62Χ39 ειτε στα νεώτερα 5,45Χ39 ενώ και στα νατοϊκά διαμετρήματα έχει αποδείξει την αξία του.





ΠΗΓΗ
http://www.pentapostagma.gr/2016/09/kalashnikov-75-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BA-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-a%CF%80%CE%B1%CF%81.html

Επιχειρησιακή Εκπαίδευση 98 ΑΔΤΕ



Στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε το διήμερο 21 και 22 Σεπτεμβρίου 2016, η «ΤΑΜΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ 2 - 2016» από τις Μονάδες της 98 ΑΔΤΕ στη Λέσβο.

Εξετάσθηκαν τα υφιστάμενα Σχέδια Επιχειρήσεων του Σχηματισμού και εκτελέσθηκε άσκηση ανακατάληψης βραχονησίδας








ΠΗΓΗ
http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=92455&cat_id=14&la=1

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Ο Στρατός της Γαλλίας επέλεξε το HK416 ως αντικαταστάτη του FAMAS

Το νέο υπηρεσιακό τυφέκιο του Γαλλικού Στρατού θα είναι το HK 416F της “Heckler & Koch”, ανακοίνωσε την 23η Σεπτεμβρίου η Γαλλική υπηρεσία αμυντικών εξοπλισμών DGA (Direction Générale de l’Armement).
Η Γαλλία έχει μεγάλη ιστορία στις καινοτομίες φορητού οπλισμού παρ’ολα αυτά αυτό ήταν το νερό στο κρασί της, με το HK 416F να προορίζεται να γίνει η πρώτη βασική έκδοση τυφεκίου που θα αγοραστεί από το εξωτερικό. Το Γερμανικό τυφέκιο δεν θα είναι μόνο το πρώτο ξένο τυφέκιο που θα χρησιμοποιηθεί απο την Γαλλία, αλλά η επιλογή του δείχνει οτι ο Γαλλικός Στρατός στρέφει την πλάτη του προς τα τυφέκια σχεδίασης “bullpup”.
Το HK 416F πρόκειται να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα τυφέκια εφόδου “bullpup” FAMAS του Γαλλικού Στρατού, τα οποία εισήλθαν σε υπηρεσία για πρώτη φορά το 1979. Σύμφωνα με την DGA οι πρώτες παραλαβές των τυφεκίων HK 416F πρόκειται να αρχίσουν μέσα στο 2017, και θα συνεχιστούν για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Ο Γαλλικός νόμος στρατιωτικού προγραμματισμού (LPM), καλεί για την παραλαβή 100000 νέων υπηρεσιακών τυφεκίων έως το 2019. Επί του παρόντος η Γαλλία διαθέτει περίπου 400000 τυφέκια FAMAS στις εκδόσεις F1 και τον αναβαθμισμένο τύπο G1. Ωστόσο, οι περικοπές του μεγέθους του Γαλλικού Στρατού σημαίνει ότι ελάχιστα HK 416F θα αποκτηθούν σε σχέση με τα αποθέματα των FAMAS.
Η αρχική σύμβαση με την “Heckler & Koch” αναμένεται να περιλαμβάνει 5340 τυφέκια συν εξαρτήματα και ανταλλακτικά.
Η “DGA” ξεκίνησε την εν λόγω προσπάθεια αντικατάστασης του FAMAS – με το pρογραμμα Μελλοντικού Ατομικού Όπλου (AIF)- τον Μάιο του 2014. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός καλούσε την παράδοση 90000 τυφεκίων, τα μισά εκ των οποίων θα ήταν σε διαμόρφωση κοντής κάννης (AIF Corte). Η DGA αξιολόγησε πέντε διαγωνιζόμενους στην εγκατάσταση δοκιμών στο Μπουρζ. Το εργοστάσιο Manufacture d’ Armes de Saint-Etienne (MAS) έκλεισε το 2002, δύο χρόνια μετα την οριστική ολοκλήρωση της παραγωγής του FAMAS.
Ο προσδιορισμός “F” για το HK 416 δεν είναι ο βασικός και πιθανόν να αναφέρεται στις Γαλλικές ειδικές μετατροπές του βασικού μοντέλου.
Το HK 416 A5 είναι μια περαιτέρω εξέλιξη του τυφεκίου εφόδου HK 416 στο διαμέτρημα NATO5,56X45mm.
Οι πιο εντυπωσιακές αλλαγές εν συγκρίσει με τις προγενέστερες εκδόσεις όπως επίσης και τις διαθέσιμες πλατφόρμες AR του εμπορίου περιλαμβάνουν έναν ρυθμιστή αερίων -χωρίς εργαλεία- για χρήση καταστολής, μια ανασχεδιασμένη -φιλική προς τον χρήση- πιστολοειδή λαβή η οποία επιτρέπει την πλήρη αμφιδέξια χρήση του όπλου και εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη συμβατότητα γεμιστήρα, όπως επίσης και πολυάριθμες τεχνικές βελτιώσεις για την μεγιστοποίηση της ασφάλειας του χειριστή, αξιοπιστίας, συμβατότητας πυρομαχικών και αντοχής στις πραγματικές επιχειρησιακές συνθήκες.
Μία μονάδα προσθαφαιρούμενου εκτοξευτή βομβίδων -μιας βολής- 40Χ60mm μπορεί να τοποθετηθεί άμεσα στο σύστημα ράγας όλων των μοντέλων χωρίς εργαλεία.

Nickolas de Larrinaga
Απόδοση/Μετάφραση από το IHS Janes για την Προέλαση.
ΠΗΓΗ
http://www.proelasi.org/2016/09/28/%CE%BF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%B5-%CF%84%CE%BF-hk416-%CF%89%CF%82-%CE%B1%CE%BD/

Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2016

Επιχειρησιακή Εκπαίδευση 88 ΣΔΙ "ΛΗΜΝΟΣ"


Στο πλαίσιο της Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης της 88 ΣΔΙ «ΛΗΜΝΟΣ», το τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου 2016, εκτελέσθηκαν δύο κύριες εκπαιδευτικές δραστηριότητες:
- Ενεργοποιήθηκαν τα Τμήματα Χρονικών Ετοιμοτήτων και δοκιμάσθηκαν τα Σχέδια Συναγερμού, Φορτώσεως και Κινήσεως προσωπικού, οπλικών συστημάτων και μέσων σε επιλεγμένες θέσεις.
- Πραγματοποιήθηκε ταχεία ανάπτυξη Αυτοκινούμενης Πυροβολαρχίας Μέσου Πυροβολικού Μάχης, ανάπτυξη Αντιαεροπορικών Συστημάτων, καθώς και εκτελέσθηκε άσκηση εξάλειψης εχθρικού Αεροπρογεφυρώματος.












ΠΗΓΗ
http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=92448&cat_id=14&la=1

G36KA4M1 για τη Λιθουανία

Στην προμήθεια μεγάλου αριθμού φορητού οπλισμού προχωράει η Λιθουανία αφού σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου του Υπουργείου Άμυνας της χώρας, υπεγράφη σύμβαση ύψους 12,5 εκατ. ευρώ για την αγορά άγνωστου αριθμού τυφεκίων εφόδου G36KA4M1 καθώς και εκτοξευτών βομβίδων HK269.

Οι παραδόσεις των τυφεκίων αναμένεται να λάβουν χώρα το 2017.

Η Λιθουανία επιχειρεί ήδη με το τυφέκιο G36 του οποίου το G36KA4M1 αποτελεί παραλλαγή, ενώ η χώρα αποτελεί τον πρώτο πελάτη του εκτοξευτή βομβίδων HK269.
ΠΗΓΗ
http://defencenews.gr/diafora/138-diethnis-amyntiki-viomixania/4422-g36ka4m1-gia-ti-lithouania

Αεροκίνηση made in Vietnam με υπογραφή Πάνου Καμμένου

Η ΤΑΜΣ ΣΑΡΙΣΑ 2016 ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την προβολή των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ελληνικού Στρατού σε θέματα αεροκίνησης. 

Το σκέλος της άσκησης που εκτελέστηκε στο πεδίο ασκήσεων βολών "ΑΣΚΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ" περιλάμβανε την εκτέλεση αεροκίνησης από τα παρωχημένα ελικόπτερα UH-1H του 2ου Τάγματος Αεροπορίας Στρατού καθώς και το προσωπικό της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας. Εκτός των UH-1H Huey χρησιμοποιήθηκαν και ορισμένα CHINOOK καθώς και μόλις ένα ΝΗ-90. Γιατί όμως χρησιμοποιήθηκε μόλις ένα ΝΗ-90 τη στιγμή που διαθεσιμότητες της Αεροπορίας Στρατού (βάσει πραγματικών υπηρεσιακών αναφορών του 2ου ΣΥΑΣ προς τη Διεύθυνση Α.Σ) είναι από 3 έως και 5 ελικόπτερα από τα 11 που συνολικά διαθέτουμε; Η απάντηση είναι προφανής: είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίο ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας αποστράτευσε τον πρώην Α/ΓΕΣ Χρήστο Μανωλά ο οποίος αρνούνταν συστηματικά να συνηγορήσει υπερ της παύσης των παραλαβών των υπερσύγχρονων ΝΗ-90. Ο κατά τα άλλα ελικοπτεράς Υπουργός έχει κηρύξει ανελέητο πόλεμο προς τα κορυφαίων επιδόσεων ελικόπτερα ΝΗ-90. Κι όλα αυτά τη στιγμή που τα UH-1H οριακά ανταποκρίνονται. Στη ΤΑΜΣ ΣΑΡΙΣΑ είδαμε πως τα τέσσερα ελικόπτερα UH-1H αποβίβασαν μόλις 4 άνδρες της  71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας έκαστο. Κι όλα αυτά δεδομένου πως η μεταφορική ικανότητα του UH-1H είναι 10 με 11 άνδρες. Σημειώνεται, πως η ομάδα μάχης της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας είναι 6 άτομα. Ούτε καν την ομάδα μάχης δεν μπορούσαν να μεταφέρουν τα UH-1H. 

Η απάντηση που δίνει η Αεροπορία Στρατού για το γεγονός πως τα Huey μετέφεραν μόνον 4 άνδρες έκαστο είναι πως αφενός δεν πρέπει να καταπονείται το ελικόπτερο λόγω παλαιότητας και αφετέρου για λόγους ασφαλείας. Ούτε καν μια διμοιρία ολόκληρη της 71 Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας δεν κατέβηκε στο πεδίο ασκήσεων βολών "ΑΣΚΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ". Κι όλα αυτά ενώ κάλλιστα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μερικά από τα υπερσύγχρονα ΝΗ-90. Ο λόγος για τον οποίο δεν χρησιμοποιήθηκαν είναι διότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ επιλέγει σκοπίμως να δυσφιμίσει και να απαξιώσει το ελικόπτερο. Σας θυμίζει τίποτα; Τη περίπτωση του Βαγγέλη Μεϊμαράκη που απαξιώνε τα καλύτερα συμβατικά υποβρύχια στο κόσμο, τα υποβρύχια "214". Τελικά σε αυτή τη χώρα όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν. Φυσικά το πρόβλημα δεν λύνουν οι παραλαβές των βαρέων μεταφορικών ελικοπτέρων CHINOΟΚ από τις ΗΠΑ. Κι ο λόγος είναι απλός: άλλη η επιχειρησιακή χρησιμότητα του ενός ελικοπτέρου και άλλη του άλλου.  

O σημερινός υπουργός άμυνας έχει ευθύνες για την κατάσταση που βιώνει η Αεροπορία Στρατού. Και εξηγούμαστε:
  1. Σταμάτησε τις παραλαβές των ελικοπτέρων αποτελώντας τροχοπέδη στην κατακόρυφη βελτίωση των ικανοτήτων αεροκίνησης του Ε.Σ. 
  2. Απαξιώνει συστηματικά τα ΝΗ-90. Μέχρι και ο πρωθυπουργός της χώρας πετάει με ένα αρχαίο μονοκινητήριο ελικόπτερο πάνω από θάλασσα με Huey.  
  3. Δεν υπογράφει τη σύμβαση εν συνεχεία τεχνικής υποστήριξης, το γνωστό FOLLOW ON SUPPORT με στόχο την κάθετη αύξηση των διαθεσιμοτήτων. Πρόκειται για σύμβαση πενταετούς διάρκειας ύψους 71 εκατ. ευρώ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραδόσεις των ελικοπτέρων όμως διακόπηκαν στο 11ο ελικόπτερο, κατόπιν εντολής, στις 18 Φεβρουαρίου του 2015, του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου, για τη μη παραλαβή του 12ου ΝΗ- 90, προκειμένου να ολοκληρωνόταν η έρευνα της σύμβασης προμήθειας από τη νεοσύστατη διακλαδική επιτροπή εσωτερικού ελέγχου του υπουργείου. Μάλιστα, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας σε σύσκεψη με την κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε την πώληση των ΝΗ-90 στη Λιβύη με αξιωματούχους της οποίας είχε συναντηθεί προ μηνών. Όμως η επιτροπή εσωτερικού ελέγχου στην οποία συμμετέχουν στρατιωτικοί δεν παρουσίασε κανένα αξιόποινο στοιχείο ώστε να δοθεί νομικό άλλοθι στον υπουργό να σταματήσει τις παραλαβές των ελικοπτέρων. Συν τις άλλοις, για ποιον λόγο δεν συνεχίστηκαν οι παραλαβές των ελικοπτέρων και παράλληλα η επιτροπή να πραγματοποιεί τις απαραίτητες ενέργειες; Κι όλα αυτά τη στιγμή που έχει πληρωθεί το 70% του συνολικού τιμήματος (659 εκατ. ευρώ) και τη στιγμή που 4 ελικόπτερα είναι έτοιμα για να έρθουν στην Ελλάδα και να ενταχθούν άμεσα στην Αεροπορία Στρατού. 

Το συμπέρασμα είναι πως εν έτει 2016 βλέπουμε ασκήσεις (ή πιο σωστά επιδείξεις) με ελικόπτερα εποχής 1960, ξυπνώντας αναμνήσεις της Μάχης La Drang στα υψίπεδα του κεντρικού Βιετνάμ. Μάλιστα, σύμφωνα με τη νέα δομή δυνάμεων του Ε.Σ η ΑΣΔΕΝ αποκτά εκτός από την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών και δεύτερη εφεδρεία την 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία Πεζικού από τα Χανιά. Πως λοιπόν θα επιχειρήσουν συνολικά δύο αεροκίνητες ταξιαρχίες, συν τη 1η Ταξιαρχία Καταδρομών συν τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων; Με τι ιπτάμενα μέσα; Με ποια υποδομή; Ο καθένας ας εξάγει τα συμπεράσματα του...
ΠΗΓΗ
http://defencenews.gr/amina/4420-aerokinisi-made-in-vietnam-me-ypografi-panou-kammenou

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2016

Συνεκπαίδευση 1ης ΤΑΞΑΣ με Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία


Από 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2016, στο πλαίσιο της στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ, εκτελέσθηκε στην Κεντρική Ελλάδα η άσκηση "WHITE and BLUE SKY 2016".

Η άσκηση αφορούσε συνεκπαίδευση της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού με την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία.

Υλοποιήθηκαν σενάρια και αντιμετωπίσθηκαν με απόλυτη επιτυχία επεισόδια του συνόλου των τακτικών αποστολών που αντιμετωπίζονται στο σύγχρονο πεδίο μάχης.














ΠΗΓΗ
http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=92435&cat_id=14&la=1

Επιχειρησιακή Εκπαίδευση 30 Μ/Κ ΤΑΞ


Στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των Μονάδων και Ανεξαρτήτων Υπομονάδων της 30 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας, εκτελέσθηκε ΤΑΜΣ διπλής ενεργείας από Συγκρότημα Μηχανοκινήτου Λόχου, Ουλαμού Μέσων Αρμάτων και με την ενεργοποίηση του συνόλου των Αντιαρματικών Όπλων της Ταξιαρχίας.

Η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στην Περιοχή Ευθύνης της Ταξιαρχίας στον Έβρο, από 13 έως 15 Σεπτεμβρίου 2016.



















ΠΗΓΗ
http://www.army.gr/default.php?pname=Article&art_id=92405&cat_id=14&la=1